Smlouva o zajišťování odborné praxe Smluvní strany: Nestátní zdravotnické zařízení: Komplexní domácí péče Ezra zřizovatel: Židovská obec v Praze adresa sídla: Praha 3 ,130 00, Izraelská 1 IČO: 00445258 Zastoupeno na základě plné moci: paní MUDr.Ivana Rymešová, ředitelka KDP Ezra (dále jen „poskytovatel") na straně jedné a Vysoká škola zdravotnická, o.p.s., se sídlem Praha 5, Duškova 7, IČO: 272 355 30 DIČ: neplátce DPH zastoupena Ing. Františkem Kuncem, PhD., ředitelem (dále jen „objednatel") na straně druhé, uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku podle § 51 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., v platném znění tuto Smlouvu o zajišťování odborné praxe i. Předmět a účel smlouvy 1. Předmětem smlouvy je zabezpečení odborné praxe studentů objednatele ve studijním oboru všeobecná sestra, a to na pracovišti Komplexní domácí péče Ezra (dále jen KDP Ezra). Absolvování odborné praxe je povinnou součástí studia. II. Místo a doba výkonu odborné praxe 1. Před zahájením klinické praxe předloží objednatel poskytovateli jmenný seznam studentů včetně data narození a rozpis praxe - doba konání na pracovišti KDP Ezra. Tento dokument bude označen jako Příloha č. 2. 2. Praxe bude vykonávána v časovém rozsahu, odpovídající týdenní pracovní době dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění s jejím rovnoměrným rozvržením s přestávkami na jídlo a odpočinek. III. Výukové cíle odborné praxe 1. Cílem a účelem odborné praxe studenta je prohloubení a upevnění jeho teoretických znalostí získaných dosavadním studiem, zafixování principu profesionální etiky, a to pod odborným vedením či dohledem a dle konkrétních pokynů odborných zaměstnanců poskytovatele. 2. Konkrétní náplň odborné praxe pro jednotlivé studijní obory je obsažena v Příloze č. 1 této smlouvy. Náplň odborné praxe je poskytovatel povinen dodržovat. IV. Náklady praxe 1. Smluvní strany se dohodly, že odborná praxe provedená podle této smlouvy je bezplatná. 2. Studentovi nepřísluší od žádné ze smluvních stran jakákoliv odměna zajím provedené úkony či jinak využitelné výstupy jejich praktické činnosti. V. Další práva a povinnosti smluvních stran 1. Objednatel se zavazuje: a) spolupracovat s pověřeným zaměstnancem poskytovatele při provádění odborné praxe a odstraňování případných nedostatků během jejího výkonu; b) zajistit, aby zdravotní stav studentů nastupujících na praxi umožňoval absolvování praxe, a pokud mu budou známy okolnosti, týkající se zdravotního stavu nebo osobnosti některého studenta, které by mohly mít vliv na výkon praxe, že tyto skutečnosti bezodkladně písemně oznámí poskytovateli; c) poučit studenta o povinnosti zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se studenti při výkonu odborné praxe dozví, a to jak obecně dle zákona č. 101/2000 Sb., v platném znění, tak dle zákonů platných v odvětví; d) zajistit v souladu s vyhl. č.537/2006 sb., ve znění pozdějších předpisů., studentům potřebná očkování proti infekčním nemocem. e) zajistit, aby studenti měli ochranný pracovní oděv odpovídající činnostem vykonávaným v rámci odborné praxe f) pověřit svého zaměstnance k jednání za objednatele ve všech záležitostech týkajících se naplňování této smlouvy. Tímto pověřeným zaměstnancem je: Jindřiška Pavlicová, tel. 210 082 471, pavlicovata vszdrav.cz; -- - g) poučit studenta o obecných základech právní úpravy bezpečnosti a ochrany zdraví při práci; h) seznámit studenta s ustanoveními této smlouvy, dotýkajících se jeho práv a povinností a vybavit ho identifikačním štítkem (jmenovka s fotografií studenta). 2. Poskytovatel se zavazuje: a) pověřit svého odborně způsobilého zaměstnance odpovědností za řádný výkon odborné praxe v souladu s její odbornou náplní, který bude bezprostředně zabezpečovat odbornou praxi studenta. Tímto pověřeným zaměstnancem je hlavní sestra KDP Ezra: pí.Hana Bořkova, hanabor@kehilaprag.cz. b) nejpozději v den nástupu studenta na pracoviště proškolit ho z bezpečnostních, protipožárních a jiných právních nebo vnitřních předpisů, platných u poskytovatele praxe, jejichž znalost je nezbytná k výkonu praxe; c) umožnil poverenému zástupci objednatele provádět namátkovou kontrolu výkonu odborné praxe; d) vystavit na žádost studenta potvrzení o vykonané praxi včetně zhodnoceni obsahu praxe a studentem dosahovaných výsledků - na formulář poskytnutý VŠZ; e) v době výkonu praxe umožnit studentovi přístup do všech prostorů, na pracovišti, nezbytných pro výkon odborné praxe; i) umožnit studentovi užívat hygienická zařízení a odkládání osobních věcí ha bezpečném místě, pokud je to s přihlédnutím k povaze odborné praxe potřebné; VL Odpovědnost za Škodu 1. Smluvní strany se zavazují vzájemně se informovat o případných problémech za účelem předcházení vzniku Škod. 2. Odpovědnostní vztahy mezi studenty a poskytovatelem upravuje ustanovení § 391 Zákona č. 262/2006 Sb. v platném znění, 3. Poskytovatel je pojištěn pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou na praxi studentů, s výjimkou poškození majetku poskytovatele, kdy student odpovídá za způsobenou škodu v plném rozsahu. 4. Výše a způsob náhrady škody pak budou v každém konkrétním případě projednány mezi osobami, pověřenými účastníky k naplňováni této smlouvy, které předloží konkrétní návrh Osobám, oprávněným za smluvní strany jednat. VII......_....................................................... ...... Doba trvání smlouvy 1. Tato smlouva nabývá platnosti a právní účinnosti dnem jejího podpisu, 2. Smlouva je uzavírána na dobu neurčitou. 3. Tato smlouva zaniká: a) uplynutím doby výkonu odborné praxe; b) písemnou dohodou účastníků ke drti v ní uvedenému; c) uplynutím jednoměsíční výpovědní doby, která počíná běžet 1. dnem následujícího měsíce pů měsíci, ve kterém byla druhé smluvm straně výpověď doručena; d) odstoupením od smlouvy za podmínek sjednaných v článku VIII. VIII. Odstoupení od smlouvy 1. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této smlouvy, jestliže: a) studení závažným způsobem a přes předchozí napomenutí, tedy opakovaně, porušil obecně 3 závazné právní předpisy a vnitřní předpisy v oblasti BOZP, hygienické, požární a j iné, bezprostředně dopadající na činnosti vykonávané v průběhu praxe, pokud s nimi byl řádně seznámen; b) závažným způsobem porušuje pokyny, udělované při výkonu odborné praxe a ohrožuje tak nebo narušuje průběh praxe. 2. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy, jestliže poskytovatel: a) nevytvořil podmínky pro řádný výkon odborné praxe; b) neudržoval v průběhu odborné praxe její náležitou úroveň, čímž se pro daný účel rozumí ohrožení cílů odborné praxe, vymezených v ČL Ill.této smlouvy, resp. v její příloze Č. 1. IX. Závěrečná ustanovení 1. Smlouva je sepsána ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení při jejím podpisu. 2. Smlouva může být měněna pouze písemnými dodatky, 3. Účastníci smlouvy po jejím přečtení výslovně prohlašují, že je projevem jejich svobodné a pravé vůle, prosté omylu, což níže stvrzují svým podpisy stanoveným způsobem. 4. Nedílnou součástí této smlouvy jsou následující přílohy: č. 1 - náplň odborné praxe u jednotlivých studijních oborů č. 2 - jmenný seznam studentů včetně data narození a rozpisu praxe - doba konání na pracovišti KDP Ezra. Za objednatele: V Praze 1 0 -IH- 2012 dne:.................... ~ ~y Ing. František Kunc, PhD. y ředitel VŠZ, o.p.s. Vysoká 5koU zdravotnická, o.p.s. £Á ~ I >uikova 7. Prahu 5. 150 00 *l K IČ:27235530.Tel.:210082412 1\ \y J-f Fax: 257 316 7S7, wwTVAszdrav.c? Za poskytovatele V Praze dne Koraní ,w . Ztáove!/ .J?ú (3anyai '?72 738 3321 MUDr.Ivaría Rymešová ředitelka KDP Ezra I 4 Příloha č. 1 ke smlouvě o zajišťování odborné praxe Náplň odborné praxe pro obor Všeobecná sestra 1. Zvládat ošetřovatelské úkony, účinnou komunikaci při nich a empatické dovednosti ve všech klinických interakcích. 2. Zvládat a prokázat manuální zručnost a schopnost bezpečného a efektivního zacházení s pacientem, stejně jako transportu, zvedání a poloho vání. 3. Rozumět teoretickému pozadí i praktickým dovednostem v základní resuscitační péči. 4. Rozumět základní anatomii a fyziologii srdce a oběhu. 5. Chápat algoritmy základní resuscitační péče a podmínky jejich efektivity. 6. Předvést znalost úkonů základní resuscitační péče. 7. Identifikovat normální tělesné procesy v rámci vylučování. 8. Vysvětlit biologický účel vylučovacích tělních pochodů. 9. Poskytovat účinnou péči klientům/pacientům s ohledem na jejich vyměšovací potřeby. 10. Znát hodnotící nástroje a metody pro oblast vylučování. 11. Prokázat schopnost vyšetřovat moč a stolici. 12. Vypěstovat si pocit profesní odpovědnosti ve vztahu k podávání léčiv pacientům. 13. Prokázat schopnost bezpečného nakládání s léčivy, která jsou podávána různými cestami: per os, lokálně, do očí, do uší, do nosu, intravaginálně, rektálně, intramuskulárně asubkutánně (injekcemi). 14. Prokázat schopnost bezchybných propočtů dávek a množství léků určených k podání. 15. Identifikovat běžné komplikace spojené s podáváním léčiv různými cestami: per os, lokálně, do očí, do uší, do nosu, intravaginálně, rektálně, intramuskulárně. 16. Vysvětlit bezpečné postupy při nakládám s léčivy podléhajícími zvláštnímu režimu. 17. Porozumět pravidlům správného skladování léčiv. 18. Prokázat odbornou způsobilost ve vztahu k prevenci nosokomiálních infekcí, a to včetně bezpečné likvidace ostrých předmětů a klinického odpadu. 19. Identifikovat normální tělesné procesy v rámci štěpení a vstřebávání potravy. 20. Vysvětlit biologický účel správné výživy. 21. Identifikovat jednotlivé složky vyvážené stravy. 22. Znát specifická onemocnění a stavy ovlivňující pacientův/klientův nutriční status. 23. Poskytovat pacientům/klientům účinnou péči v oblasti výživy. 24. Znát nástroje a metody posuzování stavu výživy. 25. Nastínit důležitost fyziologické rovnováhy tekutin včetně jejích mechanizmů a regulace. 26. Prokázat porozumění změněným stavům rovnováhy tekutin v návaznosti na různé klinické projevy. 27. Jmenovat indikace a důvody pro podání tekutin intravenózni cestou. 28. Prokázat dovednosti při bezpečném podávání intravenózních tekutin periferním přívodem. 29. Prokázat schopnost přesných matematických propočtů rychlosti infúzí s použitím infuzních setů. 30. Pochopit důležitost znalostí a dovedností souvisejících s osobní hygienou pacienta. 31. Pochopit význam rozdílného přístupu v osobní péči o muže a ženy. 32. Rozumět souvisejícím fyziologickým procesům. 33. Prokázat schopnost systematické a plně kompetentní péči včetně zajištění informovaného souhlasu, soukromí a důstojnosti. 34. Posoudit a osvojit si profesní odpovědnost v oblasti zjišťování dat, jejich záznamu, interpretace a zadokumentování. 35. Prokázat zásady správné praxe při sledování krevního tlaku, teploty, pulsu a dechu, jakož i saturace kyslíkem, varovných signálů (Modifikovaný časný varovný systém) a rizik sepse, a to s přístroji i bez. 36. Prokázat schopnost správného sběru dat z pozorování a schopnost přesně je zaznamenávat. 37. Umět vysvětlit etiologii dekubitů, včetně vnějších, vnitřních a prědisponujjcích příčin. 38. Umet formulovat dopady mobility a iniobilily na integritu kůže, 39. Rozumět souvislostem mezi stupni proleženin a hodnotícími nástroji k jejich mapování. Vyjmenovat profylaktické pomůcky pro předcházení dekubitů, tak jak jsou dostupné v dané nemocnici a v terénu, rovněž vysvětlit mechanizmus jejich fungování. 40. Popsat zásady aseptických technik a jejich indikace, 41. Prokázat dovednost v praktickém užití měřítek k hodnocení dekubitů na základě kasuistik á klinických zkušeností. 42. Prokázat kompetence y oblasti asepse v klinické praxi. 43. Porozumět sociálním situacím, ve kterých muže být narušena osobní bezpečnost. 44. Pochopit závažnost a frekvenci verbálního nebo fyzického (brachiálniho) násilí a agrese v prostředí zdravotní péče. 45. Porozumět faktorům, které přispívají k agresivnímu a hrubému jednání ze strany pacientů, příbuzných, popřípadě členů personálu. 46. Identifikovat situace s možným vysokým rizikem násilí a vyslechnout si zkušenosti mentora z takových situací. 47. Znát účinné použití technik k odvrácení útoku. 48. Být si vědom potřeby hlášení všech proběhnuvších i potenciálních incidentů 49. Vysvětlit vztah mezi mikroorganismy a infekčními nemocemi. 50. Popsat šest složek infekčního řetězce a uvést příklady faktorů působících v každé z jeho fází. 51. Identifikovat klíčové zásady standardních opatření proti šíření infekcí. 52. Vysvětlit roli, kterou nemyté ruce hrají ve zkřížené kontaminaci a infekci, popsat kroky potřebné ke snížení rizika přenosu mikroorganismů touto cestou. 53. Pochopit význam ochranných pomůcek a oděvů při prevenci infekcí, 54. Popsat preventivní opatření v ochraně proti poranění sebe i druhých ostrými předměty. 55. Formulovat zásady bezpečné manipulace s prádlem a odpadem. 56. Pochopit preventivní opatření bránící šíření infekce prostřednictvím ošetřovatelských pomůcek, vybavení a zařízení. 57. Brát ohled na zásady péče a environmentálni hygieny při prevenci infekcí. 58. Prokázat přesnost při výpočtech se zlomky, poměrnými čísly, procenty, desetinnými čísly a různými měrnými jednotkami. 59. Prokázat přesnosti při výpočtech dávkování perorálních léčiv ainjekčních léčiv. 60. Prokázat přesnost při stanovování tělesných indexů (BMI, apod.). 61. Vysvětlit skupiny ABÔ a Rli faktor, 62. Dodržoval zásady......bezpečné praxe prostřednictvím (křížové) kontroly- krevních složek podáním transfúze. Praxe všeobecných sester je realizována v 1., 2. a 3. ročníku v rozsahu celkem 36 týdnů, z toho v prvním ročníku v letním semestru je realizována v rozsahu 4 týdnů. Vyřizuje: PhDr. Ivana Jahodová é-mail: iahodovažňvszdrav.cz Ing. František Kunc, Plil), mobil: 777 183 515 ředitel VŠZ, o.p.s 6 Příloha č. 2 ke smlouvě o zajišťování odborné praxe \ Jmenný seznam studentů 7