HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2010/2011 Autor práce: Barbora Smolová Vedoucí práce: PhDr. René Hanušova Název práce: Role porodní asistentky v edukaci žáků středních škol a odborných učilišť o antikoncepci Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. .= Ž Z a 9 c 44 >0 — * S — ? ti a -o A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X ( Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/šctření/výzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model). X D Ošetřovatelský proces/Analytická část Dl Ošetřovatelský proces požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení ošetřovatelského procesu /diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závčry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, cestné prohl,, abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů). X Klady práce: (Silné stránky, originalita..) Velmi dobře zpracovaný přehled (anatomie reprodukčního systému i metod antikoncepce) - považuji za velmi důležitou Část textu práce, neboť studentka prokázala schopnost přípravy „studijního materiálu pro porodní asistentky k výuce o sexuálním chování". Význam sexuální výchovy (, kdy je role porodní asistentky důležitá), včetně metod plánovaného rodičovství (antikoncepce) je aktuální! Význam edukace (str. 63, kde autorka uvádí, že 50 % dotazovaných má „nejvíce informací prostřednictvím školní výuky a přednášek") je nezastupitelný - informace jsou nezbytnou součástí našeho života ve všech oblastech - tedy i v sexu. Nedostatky práce: (Pokud je .sníženo hodnoceni, je potřeba konkretizoval nedostatky prúce vidy.) i Práci k obhajobě (doporučuji/doporučuji s výhradami/nedoporučuji) Doporučuji. Doporučení a otázky pro obhajobu: 1. / 2. / V Praze dne: 19. května 2011 1/ _ René Hanušova Jméno a příjmení podpis Autor práce: Oponent práce: Název práce: HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2010/2011 Barbora SMOLOVÁ doc. PaedDr. Ilona Mauritzová, Ph.D. ROLE PORODNÍ ASISTENTKY V EDUKACI ŽÁKŮ STŘEDNÍCH ŠKOL A ODBORNÝCH UČILIŠŤ O ANTIKONCEPCI Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. g s obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému B1 Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/šetření/výzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model). X D Ošetřovatelský proces/Analytická část Dl Ošetřovatelský proces požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení ošetřovatelského procesu /diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů). X Klady práce: (Silnéstránky, originalita..) Bakalářskou práci Barbory Smolové hodnotím velmi pozitivně. Autorka zpracovala svou práci na velmi aktuální téma. V teoretické Části se zaměřila na plánování rodičovství, tak i na popis jednotlivých antikoncepčních metod. V rámci průzkumu realizovala dotazník vlastní konstrukce, který ji poskytl dostatek informací pro rozbor odpovědí a přijetí závěrů pro praxi. Autorka čerpala z dostatečného počtu literárních zdrojů. Nedostatky práce; (Pokud je sníženo hodnocení, je potřeba konkretizovat nedostatky práce vidy.) Práce obsahuje drobné formální nedostatky, které ale nesnižují její úroveň. Práci k obhajobě DOPORUČUJI (doporučuji/doporučuji s výhradami'nedoporučuji) Doporučení a otázky pro obhajobu: 1. Z Vašich závěrů vyplývá, že by tuto edukaci žáků měli provádět spíše odborníci, než učitelé. Myslíte si, že by mělo dojít k zavedení systémového řešení na středních školách? 2. A pokud ano, jaké byste doporučovala? V Praze dne 29.4.2011 doc. PaedDr. Ilona Mauri tzová, Ph.D.