HODNOCENÍ OPONENTA/ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK Autor práce: Ivana Černá Vedoucí/oponent práce: Doc.I'hDr.Jitka Němcová &fó cyi-lt Název práce:_Péče o pacienta s psoriasis_ Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 .= S. Ai O 6 S ti o 1 * .C -« 0 ^ 'S1 J= n in -C e A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) x A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) x B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) x C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/šetření/výzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model). X I) Ošetřovatelský proces/Analytická část Dl Ošetřovatelský proces požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení ošetřovatelského procesu /diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik.,.) X 1 Prezentace (formální úroveň práce) Fl 1. plnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) x F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů). x Klady práce: (Silné stránfy, originalita..) Studentka si vybrala nevšední,významné originální téma,které dosud nebylo předmětem bakalárske práce na škole. V teoretické části práce shrnula rozsáhlé dosud publikované informace o etioiogii, pato geneze i terapii psoriázy, včetně nových současně používaných farmak.Cituje i informace o nelékařských, nevědeckých „alternativních metodách", nesprávně však hodnotí význam a formy akupunktury.V závěru práce dobře vystihla psychologickou péci o nemocného s uvedenou chorobou. Formální i jazyková úroveň výběr informací je odpovídající.