HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2010/2011 Autor práce: Romana Janírková Oponent práce: Doc. PhDr. Petronela Lauková, PhD. Název práce: Komunikace sluchově postižených dětí se slyšícími Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 « Si o u s obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) fr X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešeni problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základe odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část * ,t Cl Ošetřovatelský proces/šetření/výzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model). X D Ošetřovatelský proces/Analytická část Dl Ošetřovatelský proces požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení ošetřovatelského procesu /diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X _ E : Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F . Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů). X Klady práce: Zvolená téma je v súčasnosti veľmi aktuálna. Autorka spracovala problematiku dôsledne a stylisticky precízne, gramaticky bezchybne. Jednotlivé časti tvoria integrovaný celok s dobrým prehľadom a pochopením zmysluplnosti danej problematiky. Studentka veľmi dobrou úrovňou spracovania tematiky preukázala schopnosť tvorivo pracovať pri zhromažďovaní a interpretácii odbornej literatúry a jej aplikácii v praxi. Nedostatky práce: V práci absentujú odporúčania pre prax , priamy citát sa píše kurzívou (ISO 690) a nieje dodržaný miestami autorský plurál. Práci k obhajobě DOPORUČUJI Doporučení a otázky pro obhajobu; 1. Ako by Ste adresne formulovali odporúčania pre prax, ktoré vyplynuli z výsledkov Vášho prieskumu? 2. V čom vidíte hlavný problém komunikácie sluchovo postihnutých detí s počujúcimi? V Praze dne 28.6. 2011