HODNOCENÍ OPONENTA/ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK Autor práce: Romana Janírková Vedoucí/oponent práce: Mgr. Jana Kalčáková Název práce: Komunikace sluchově postižených dětí se slyšícími Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. ■5* JÍ 'a* A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X V A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) /\ B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) V B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) \ C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/šetření/výzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model). X D Ošetřovatelský proces/Analytická část Dl Ošetřovatelský proces požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení ošetřovatelského procesu /diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) "X. E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prolil., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů). X Klady práce: (Silnéstránky, originalita..) Práce poskytuje čtenáři ucelený náhled na problematiku sluchově postiženého dítěte ve smyslu potřeby komunikace. Autorka bakalářské práce poukazuje na kompenzační pomůcky, které lze využít, ale i základní rehabilitační techniky, které jsou praktikovány při nácviku řeči, odezírání a komunikaci vůbec. Domnívám se, že zajímavé jsou závěry, které vyvozuje na základě průzkumné sondy mezi sluchově postiženou mládež. Pozitivně hodnotím i její velké osobní nasazení při zpracováni zvoleného tématu bakalářské práce. Práce muže být přínosem jak pro ,,slyšící" rodiče, kterým se narodí dítě se sluchovým handicapem, pro zdravotnický' personál, který se s poruchami sluchu rovněž setkává, a/e i pro učitele základních škol, kteří se v rámci trendu integrace mohou s lehčími vadami s/uchu na ZS setkával. Nedostatky práce: (Pokudje sníženo hodnocení, je potřeba konkretizovat nedostatky práce vždy.) Práci k obhajobě Doporučuji k obhajobě Doporučení a otázky pro obhajobu: 1. Jak byla vnímána průzkumná sonda sluchově postiženou mládeží? 2. Co jim nejvíce vadí na majoritní „slyšící" společnosti? Ve Vsetíně dne 8.6. 2011 Jméno a příjmení: Mgr. Jana Kalčáko\/á podpis ^f), ^TUM~ liuS