HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2010/2011 Autor práce: Michaela Trefilíková Oponent práce: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. Název práce: Využití konceptu bazálni stimulace na dětské onkológii Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu je obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) : X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/šetření/výzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model). X D Ošetřovatelský proces/Analytická část Dl Ošetřovatelský proces požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení ošetřovatelského procesu /diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů). X Klady práce: Volbu tématu bakalářské práce hodnotím velmi pozitivně. V teoretické části studentka popisuje specifika ošetřovatelské péče na dětské onkológii, ošetřovatelské přístupy u nemocných dětí se zhoubným onemocněním, koncept bazálni stimulace. Jedná se o zajímavé, neotřelé téma s vhodně zpracovaným výstupem do praxe (realizace dlouhodobého edukačního plánu, návrhy a doporučení pro praxi). Nedostatky práce: Formální nedostatky práce: nedodržení okrajů v Abstraktu a v Závěru, Klíčová slova nejsou řazena abecedně, v celé práci nejsou mezery mezi odstavci. Ojedinělé překlepy - informace by měli být přesné (s. 25), managment (s. 47), Příloha č. 1, 2... (píše se Příloha A, B...viz Skripta k tvorbě bakalářských a magisterských prací od doc. Němcové). Zásadní nedostatek: seznam publikací uvedených v použité literatuře není z velké části vůbec citován v textu práce (např. Vorlíček, Suberová, Pavlíček, Nešpor, Kutnohorská, internetové zdroje a další). Práci k obhajobě Doporučuji Doporučení a otázky pro obhajobu: 1. Jaké jsou podstatné rozdíly v možnostech využití konceptu Bazálni stimulace u dětského a dospělého pacienta ve vigilním komatu? V Praze dne 29.6.2011 PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.