Komentár: Bakalářská práce se věnuje problematice edukace v šestinedělí. Teoretická část je mimořádně kvalitně a obsáhle zpracován s využitím vysokého počtu odborných zdrojů. Praktická část věnována zmapování posunu v úrovni znalostí šestinedělek v péči o novorozence díky realizované edukaci autorkou práce. Nedostatky Průzkumné cíle jsou dobře stanoveny, avšak průzkumné otázky nikoliv. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat míru znalostí žen v péči o sebe a novorozence v období šestinedělí, tedy klasické průřezové šetření k datu realizace průzkumného šetření. V analýze jsou však uváděna data zjištěná šetřením před edukaci a po edukaci, ačkoliv v metodologii chybí informace o tom, že se jedná o zmapování posunu v úrovni znalostí respondentek, tedy o analýzu dat z přededukačního a poedukačního Šetření. Metodologie není správně zpracována. Co se týče formulace průzkumných otázek Otázka 1: Předpokládáme, že šest/nedělky jsou méně informovány v péči o novorozence před edukaci než po edukaci. Otázka 2: Předpokládáme, že šestinedělky jsou méně informovány v péči o sebe sama před edukaci než po edukaci. jsou dosti nelogické. Zjišťovat průzkumným šetřením skutečnost, jestli jsou ženy po edukaci více informované než před ní, není příliš logické. Edukace by musela být provedena velmi nekvalitně a neodborně, aby nebylo možné prokázat vůbec žádný edukační efekt., tedy posun v úrovni znalostí respondentek. Taktéž Průzkumné tvrzení ve znění Předpokládáme, že šestinedělky navštěvují více předporodni kurzy a jsou více informované v oblasti kojeni po absolvování předporodního kurzu. Je nevhodné. Autorka nemá výsledky průzkumu z předchozích let, aby mohla porovnat skutečnost, jestli šestinedělky absolvují kurzy více či méně než před nějakou určitou dobou (např. před rokem, před třemi či pěti léty apod.) Také předpoklad, že šestinedělky navštěvující předporodni kurzy jsou více informované v oblasti kojení po absolvování předporodního kurzu než před ním, vzbuzuje dojem zbytečnosti tohoto šetření a navozuje automaticky předpoklad nízkého hodnocení úrovně kurzů autorkou práce. Výstupem práce je autorkou velmi kvalitně a pěkně zpracovaný edukační materiál věnovaný péči o novorozence. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D £ FX V Praze dne 17.5. 2013. podpis