^^^^^^^ Komentář: Autorka bakalářské práce se zabývá aktuální problematikou. Roztroušená skleróza je závažným onemocněním, které často postihuje mladší populaci, proto hodnotím vybrané téma jako přínosné nejen pro pacienty s roztroušenou sklerózou, ale také pro zdravotnický personál. Rozvržení teoretické a praktické Části splňuji požadavky VŠZ o.p.s. V teoretické části se objevuje podkapitola 1.7.4 Specifika ošetřovatelské péče, která není uvedená samostatně. Je zakomponována v medicínské části v kapitole T.7 Terapie. Formální stránka bakalářské práce obsahuje mírné nedostatky, které nesnižuji její kvalitu. Seznam tabulek neodpovídá číslování stran. Předložena praktická část práce obsahuje edukační proces, který splňuje jeho strukturu s mírnými nedostatky. Velmi pozitivně hodnotím stanovené edukační diagnózy a jednotlivé cíle. Struktura 1. fáze edukačního procesu není úplná a správně řazená. Fázi posuzování měla autorka označit už od strany 40. Postrádám zde hodnocení fyzického a psychického stavu, komunikace, pozornosti, paměti, učení apod. Edukační jednotka 3 se současně zaměřuje na 2 velké oblasti (rehabilitace a režimová opatření u pacienta s RS). Předložená práce je přehledná a úhledná. Bakalářskou práci k obhajobě doporučuji. Otázky k obhajobě; 1. Jaké jsou vaše zkušenosti, po provedení plazmaferéz, u pacientů s RS ? 2. Proč jste si edukační jednotku č. 3 (Rehabilitace a režimová opatření u pacienta s RS) nerozdělila do dvou samostatných jednotek? 3. Kontaktovala jste se s některými z občanských sdružení pro pacienty s RS? Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: „B" A B C D E FX X V Praze dne: 10. 07. 2013 Oponent práce Mgr. Kajfclnia Stuchlíková