Komentář: Autorka bakalářské práce se zabývá zajímavou a přínosnou problematikou. Tato práce přináší ucelený přehled o syndromu spánkové apnoe. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o.p.s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka vystihla konkrétní specifika ošetřovatelské péče a přehledně zpracovala úkoly sestry ve spánkové laboratoři, což hodnotím velmi pozitivně. Autorka věnovala vysokou pozornost taktéž sociální péči, která přináší ucelený přehled, který doplňuji přílohy F a G. Těžiskovou části práce je edukační proces u pacienta se syndromem spánkové apnoc, který se skládá ze čtyř edukačních jednotek. Výběr edukačních jednotek byl vhodně zvolen. Vyzdvihuji zejména první, třetí a čtvrtou edukační jednotku. Kognitivní a afektivní edukační cíle byly splněny, včetně behaviorálního cíle u 3. edukační jednotky. Pouze u 4. edukační jednotky byl behaviorální cíl splněn pouze částečně, jelikož nebylo možno zhodnotit, zda pacient dodržuje životní režim, což autorka správně vyhodnotila. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala velmi pečlivě a přehledně. Doporučení pro praxi jsou přehledná a obohacující. K teoretické a praktické části nemám žádné připomínky. Seznam použité literatury považuji za rozsáhlý k dané diagnóze pacienta. Výstupem bakalářské práce jsou edukační karty, které hodnotím jako vhodný, přehledný, obohacující edukační materiál nejen pro pacienty se syndromem spánkové apnoe, ale i pro studenty V S a všeobecné sestry, které se s těmito pacienty setkávají ve své každodenní praxi. Bakalářská práce je úhledná, čtivá, obsahově a formálně splňuje požadavky, má komplexní charakter. Autorka pracovala aktivně, přicházela ke konzultacím. Respektovala všechny rady a připomínky. Spolupráce byla výborná. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: „A" A B C ľ) E FX X V Praze dne: 22. 06. 2015 ľhDr. Karolína Stuchlíková Podpis: JáváZ*^