HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ práce AKADEMICKÝ ROK 2014/2015 Autor práce FOGLAR Michal Název práce ADHERENCE K LÉČBĚ U PACIENTŮ S DIABETEM MELLITEM Oponent práce Mgr. Procházková Renata Studijní obor ZDRAVOTNICKÝ ZÁCHRANÁŘ Počet stran (úvod - závěr) 76 Počet stran teoretické části 22 Počet stran praktické části 54 Počet příloh 8 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 26 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 98% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X B2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Téma bakalářské práce je velmi aktuální a zajímavé. Teoretická část bakalářské práce je pojata komplexně. Významnou součástí je samostatná kapitola, věnovaná edukaci v oblasti diabetu. V empirické části bakalářské práce se autor důsledně zaměřil na své zvolené cíle a na analýzu dat. Stanovené cíle práce se autorovi podařilo splnit. Získaná data autor vyhodnotil v přehledných grafech a tabulkách s přesným popisem výsledků. Výstupem celé práce je přehledně vypracovaný standard pro reedukační proces u diabetiků s ohledem na autorem získaná data v průzkumné části bakalářské práce. Edukační plán splňuje jak strukturální, tak procesuálni a výsledkové atributy a považuji ho za využitelný materiál v oblasti diabetológie. Praktickou část uzavírá vhodně vybraná a sepsaná kazuistika o pacientovi s diagnózou „Diabetes Mellitus, I. typu". Vypracovaná diskuse uvádí výstupy celé bakalářské práce, které však nejsou porovnávány s jinými autory či zdroji informací. Formální a stylistická úprava je poměrně dobrá, kapitoly na sebe logicky navazují. Teoretická část práce koresponduje s praktickou částí. V seznamu literatury chybí některé internetové odkazy, které jsou uvedeny v textu práce. Celkově hodnotím práci klasifikací B. Práci k obhajobě DOPORUČUJI Otázka pro studenta: Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 13.4.2015 Mgr. Procházková Renata