Komentář: Práce je vypracována s vysokým stupněm pečlivosti, a po formální stránce plně respektuje normy školy pro daný typ práce. Teoretická část práce je uceleným přehledem současného názoru na objem znalostí a dovedností laické veřejnosti pro efektivní odezvu na stavy spojené s poruchou zdraví v časovém okně do předání k odbornému ošetření v systému současné zdravotní péče. Praktická část je koncipována jako sonda zjištění úrovně odborných znalostí u té skupiny populace, které pracuje s dětmi, kdy četnost poruch zdraví má svou specifiku vyjádřenou vnímáním dítěte jako zranitelnější jednotku. Výtěžnost empirického kvantitativního průzkumu (58,67%) na výběrovém souboru (286 respondentů) definovaném centrickou studií a prostým náhodným výběrem plně odpovídá stanoveným cílům práce; stejně tak i metodika zpracování výstupů šetření. Diskuze je autem vedena v logickém uspořádání po linii v současnosti platného záchranného řetězce s respektováním specifičnosti a tím i náročnosti jeho spouštění v dětském prostředí. Osobním přínosem autora je definování „problémů první pomoci" v podobě srozumitelnosti problematiky, setrvačnost „mýtů" a neaktuálnost informací, formálnosti atd. a z těchto poznatků je pak předložen návrh na změnu, opírající se o nezbytnost emoční a fyzické angažovanosti školené osoby. Inspirativní jsou i návrhy pro další aktivity na úseku šetření situace v oblasti znalostí první pomoci. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI/DOPORUČUJI S VÝHRAD AMI/NFDOPORIIČIT.IT Včetně podnětu k prezentování práce a jejích výsledků mimo školu. Návrh na hodnocení: B C D E FX L x ] V Praze dne 11. dubna 2015 MU Dr. Josef Ph.D.