Bakalářská práce je věnována velmi zásadní problematice. Systém výchovy části dospělé populace jako „First responderů" (dále FR) je velmi aktuální. FR laik, u kterého je jistota, že v indikovaných případech skutečně poskytne první pomoc je vycvičený, vzdělaný a poskytne ji správně. Je v podstatě jakousi prodlouženou rukou Záchranné služby, která nemůže být na místě postižení zdraví ihned. Teoretická část práce je pojata komplexně k danému tématu práce. V textu se však nacházejí odborné chyby. fpř. Str. 18 - Důvodem náhlé zástaw oběhu (NZO) je vždy souběh zástavy oběhu i dechu... nebo ke klinickému nálezu komorové fibrilace nebo komorové tachykardie s elektromechanickou disociacp. V prvním případě: důvodem NZO nemůže být souběh NZO s něčím. Důvodem NZO je například komorová Fibrilace jako komplikace akutního infarktu myokardu. V případě druhém je elektromechanická disociace, označovaná též jako bezpulzní elektrická aktivita, zcela samostatným srdečním rytmem, který nemůže běžet souběžně s komorovou fibrilací či tachykardií a navíc má odlišný algoritmus KPR. Stejně tak je chybně uveden bod 2) a 3) v postupu u NZO na straně 20. Domnívám se, že tato chybná tvrzení vznikla nesprávnou prací autorky s textem Čerpané literatury. Praktická část bakalářské práce je po formální stránce v pořádku. Problém praktické Části spočívá ve formulaci jednotlivých otázek a odpovědích na ně. Některé otázky správnou odpověď ani neobsahují například (otázka č. 6 - správná odpověď je pouze „nereaguje a nedýchá" - ta však není v možnostech uvedena. V otázce č. 10 autorka uvádí: „Jak poznáte, že pacient dýchá?" Správná je odpověď pouze a), odpovědi b) a c). které autorka označuje jako správné, jsou- bohužel- zcela špatně. V bodě b) autorka zjišťuje dýchání zrcátkem před ústy postiženého. V bodě c) autorka zjišťuje dýchání hřbetem ruky, což není způsob, uváděný v GL. Provádí se DLANI. Autorka sama hodnotí právě výsledky této otázky jako velký úspěch Školení! Otázka č. 18_podle G L 2010 pulz nevyšetřují ji/ ani zdravotníci. Laici ho nevyšetřují od roku 2005. Takto postavené otázky nemají zcela vypovídající hodnotu. Doporučuji autorce důsledně prostudovat návod pro KPR, kterým jsou GL 2010. I když je jasné, že nelze dosáhnout u všech FR ideálního počtu 100% kvality znalostí, měli by znát problematiku KPR kvalitně, a proto by se nesprávné odpovědi neměly v testech vyskytovat. Oceňuji však snahu a zájem studentky o vzdělávání FR, neboť jde o velmi aktuální systém výchovy dospělé populace v oblasti poskytování první pomocí. Celkově hodnotím práci klasifikací D.