Komentár: Autorka bakalářské práce se zabýva problematikou chronických ulcerací se zaměřením na bércové vředy, které se vyskytují u populace převážně vyššího věku. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka zpracovala přehledně a výstižně problematiku chronických ulcerací, na kterou navazuje kapitola Bércové vředy. Dále autorka vystihla podstatná specifika ošetřovatelské péče a dopad na kvalitu života nemocného s bércovým vředem. Nosnou částí je edukační proces u pacienta s nově vzniklým bércovým vředem. Autorka stanovila edukační diagnózy ve vědomostech, postojích a zručnostech pacienta, poté si stanovila reálné cíle. Edukační proces obsahuje vhodně zvolené témata pěti edukačních jednotek. Všechny edukační jednotky jsou přehledné a srozumitelné. Vyzdvihuji zejména 3. a 4. edukační jednotku. Kognitivní, afektivní a behaviorální edukační cíle byly splněny. Pouze u 4. a 5. edukační jednotky byl behaviorální cíl splněn pouze částečně, jelikož nebylo možno zhodnotit, zda pacient dodržuje zásady správného stravování a vhodný životní režim, což autorka správně vyhodnotila v páté fázi vyhodnocení, za jednotlivými jednotkami a v závěru nekonkretizovala částečné splnění těchto cílů. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala velmi přehledně. Doporučení pro praxi jsou přehledná a výstižná. K teoretické a praktické části nemám žádné připomínky. Seznam použité literatury splňuje požadavky VŠZ o. p. s., autorka využila nových literárních zdrojů. Výstupem bakalářské práce je edukační karta se zaměřením na bércový vřed. V bakalářské práci shledávám mírné formální nedostatky, které nesnižuji její kvalitu. Bakalářská práce je úhledná, čtivá, obsahově a formálně splňuje požadavky, má komplexní charakter. Autorka pracovala aktivně, zajímala se o danou problematiku, přicházela k častým konzultacím. Respektovala všechny rady a připomínky. V bakalářské práci došlo k technické chybě zřejmě při vkládání souboru do PDF formátu. V tištěné verzi se místy vyskytují spojená slova, neoddělena % a za tečkami chybí mezery. Při závěrečné konzultaci se text zobrazoval bez těchto technických chyb. Nesnižuji hodnocení, vzhledem k tomu, že jsem viděla tištěnou verzi ve Wordu. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI