Komentář; Abstrakt bakalářské práce není strukturovaný, popisuje, co obsahuje bakalářské práce v teoretických a dalších kapitolách, což se v podstatě opakuje v Úvodu a pak i v Závěru, a to je zcela zbytečné. Abstrakt musí být strukturovaný a obsah jednotlivých kapitol patří do Úvodu, do Závěru pak výsledky. V abstraktu není vhodné použít zkratku (TEN). Nejsem si jistá, zda zde autorka nezaměňuje ošetřovatelský a edukační proces („....ošetřovatelský proces..., jehož stanovení vycházelo z výsledků vstupního testu...".) Cíl práce není jednoznačně stanoven. Cílem je teoretické shrnutí problematiky tromboembolické nemoci, klíčovým tématem je zjištění informovanosti o léčbě a prevenci. V Závěru pak další cíl: vytvoření edukačních materiálů. Autorka v rešeršní strategii píše, že byly použity relevantní zdroje. Dovolím si s tím nesouhlasit, neboť v seznamu literatury jsou uvedeny prameny, které nejsou příliš vhodné (webové stránky firem, nemocnice, populárně naučné články). Kvalifikační práce mají vycházet především z odborných Článků nebo monografií, méně často ze skript apod. V teoretických kapitolách, které se věnují tromboembolické nemoci a edukaci, je použita literatura staršího data (např. Vojáček, Malý, 2004, Karetová, 2009), což má za následek, že není uvedeno novější poznání v oblasti tromboembolické nemoci. Opět se vracím k tomu, že by bylo bývalo lepší použít zejména odborné články z posledních několika let. Autorka uvádí případy dvou pacientek A a B. U každého případu je uvedena „telegraficky" - v heslech anamnéza (osobní, rodinná, „alergická"? anamnéza, abúzy, gynekologická, léková, ošetřovatelská anamnéza, ve které je uvedena pouze bandáž, sociální, pracovní a spirituální anamnéza), dále pohybový režim, základní údaje (zde není označena tabulka a název Základní údaje je příliš obecný). Následují Informace dle domén NANDA I Taxonomie II a tedy ošetřovatelská anamnéza, u položek je stanoven ošetřovatelský problém, byl-li nalezen, a jeho priorita. Samostatně jsou uspořádána data obou pacientek a stanoveny ošetřovatelské diagnózy. Dále je uvedeno Plánování (4.1.3, s. 76). V této části autorka popisuje, že na základě vstupních textů stanovila priority, cíle, očekávaná výsledná kritéria a navrhla opatření. Není mi jasné, o jaké konkrétní vstupní testy se jedná, neboť v této části nejsou uvedeny. Plánování se zřejmě týká edukačního procesu, což více méně odhaduji z dalšího textu. Z plánu mám dojem, že jde o směs obecných frází a konkrétních dat Opět je vše zaznamenáno heslovitě. V další části bakalářské práce je podrobně popsána realizace edukačního procesu u obou pacientek a její zhodnocení. 2