Komentář: Autorka bakalářské práce se zabývá vysoce aktuální problematikou koíorektálního karcinomu, který patří k nejčastějším onkologickým onemocněním, jehož incidence neustálé vzrůstá. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. První kapitola je příliš rozsáhlá, podkapitolu 1.4 bych vložila do příloh. V teoretické části shledávám mírné formální nedostatky (například věty začínající zkratkou, posunutí čísla podkapitoly 1.7 a 1.8). Dále autorka vystihla podstatná specifika ošetřovatelské péče. V příloze C zpracovala přehledně ucelený seznam občanských sdružení stomiků. Nosnou částí této práce je edukační proces u pacienta s kolorektálním karcinomem a vyvedenou stomii, který se skládá ze tří stanovených edukačních jednotek (EJ). Výběr edukačních jednotek byl vhodně zvolen. V 1. edukační jednotce autorka stanovila behaviorální cíl, který zaměnila s cílem kognitivním. Autorka edukuje pacienta podrobně a velmi odborně o závažných komplikacích stomií, což není pro pacienta příliš vhodné z hlediska psychické zátěže. V expoziční fázi 3. edukační jednotky postrádám nácvik techniky výměny stomického sáčku pacientem. Prosím o doplnění u obhajoby. Vyzdvihuji zejména druhou edukační jednotku - Stravování a životní režim, která obsahuje kompletní a ucelený přehled o vhodných a nevhodných potravinách. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala přehledně. Doporučení pro praxi jsou výstižná a přehledná. Seznam použité literatury splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Autorka mohla využít více novějších literárních zdrojů v kapitole „Specifika ošetřovatelské péče u pacienta s kolorektálním karcinomem". Formální stránka bakalářské práce obsahuje mírné nedostatky, které nesnižují úroveň práce. Výstupem bakalářské práce je příručka pro pacienty s kolostomií, kterou hodnotím jako vhodný, přehledný a obohacující edukační materiál. Bakalářská práce je úhledná, obsahově splňuje všechny požadavky, má ucelený a komplexní charakter. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 1. Popište, jak probíhal nácvik výměny stomického sáčku pacientem v edukační jednotce č. 3. 2. Vysvětlete rozdíl mezi informacemi a vědomostmi. 2 Oponent musí položit minimálně jednu otázku