Komentář: Autorka bakalářské práce sc zabývá aktuální problematikou eliminačních metod. Rozvržení teoretické a praktické Části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. V některých podkapitolách jsou uvedeny citace, až na konci kapitoly. V některých částech citace postrádám. Autorka mohla využít více novějších literárních zdrojů, vzhledem k aktuálnosti a dostupnosti (nové technologie, dialyzační roztoky aj.). Těžiskovou částí je edukační proces u dialyzovaného pacienta, který se skládá ze čtyř vhodně zvolených edukačních jednotek. Autorka vhodně zvolila prohlubující typ edukace. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala přehledně ale ne úplně. Edukační jednotky (EJ) na mě působí krátce. Autorka mohla více rozpracovat obsah edukačních jednotek: 1. EJ - jsou použitá cizí slova, kterým nemusí pacient rozumět. Autorka se mohla více zaměřit na konkrétního pacienta. 2. E J - autorka se mohla více zaměřit a doporučit např. vhodné a nevhodné potraviny, vhodné a nevhodné tekutiny aj. 3. EJ - špatně stanovaný behaviorální cíl. Autorka měla konkretizovat a doporučit, které aktivity jsou vhodné, tak jak si stanovila v cíli. 4. EJ - behaviorální cíl: pacient umí předvést péči o A V- shunt (v expoziční fázi mi chybí provedení nácviku). Doporučení pro praxi jsou výstižná a přehledná. Seznam použité literatury splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Bakalářská práce obsahově a formálně splňuje požadavky, má ucelený charakter. Formální stránka bakalářské práce obsahuje mírné nedostatky. Závěrečné hodnocení a kvalitu práce snižuje zejména rozsah edukačních jednotek, ne struktura. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě: 1. Jaký je rozdíl mezi dietní sestrou (kapitola 2) a nutričním terapeutem? 2. Vyjmenujte specifika ošetřovatelské péče po dialyzačním výkonu. Návrh na hodnocení: „C" A li C D E FX X V Praze dne: 22.01.2016 PhDr. Karolína Stuchlíková Podpis: