Komentář: Výběr tématu považuji za optimální. V úvodu studentka popisuje vlastní rešeršní strategii. Teoretická část je zpracovaná dobře, svědčí o dobré práci s literaturou. Zpracování ošetřovatelského procesu v praktické části práce je provedeno dobře. Zhodnocení 43 letého pacienta je provedeno za využití koncepčního modelu M. Gordon. Kladně hodnotím text zaměřený na edukaci pacienta. Nedostatky práce: Bibliografická norma a metodika vysoké školy je převážně dodržena, drobné nepřesnosti nejsou zásadního charakteru. Odkaz na zdroj informací postrádám např. na straně, 15 a 18. Na straně 16 chybí text u podkapitoly 1.2 Porucha metabolismu živin a 1.2.1 Metabolismus bílkovin a aminokyselin. Na straně 16 a 19 tvoří podkapitoly dvě věty. Metodologie ošetřovatelského procesu je zpracována s dílčími nedostatky. První fáze ošetřovatelského procesu je provedena zjednodušeně, podrobné zhodnocení postrádám hlavně v oblasti vylučování (strana 49). V oblasti formulaci cílů a očekávaných výsledků není uveden časový faktor. Realizace je provedena zjednodušeně. V páté fázi ošetřovatelského procesu není uvedeno, jaké intervence přetrvávají k datu hodnocení efektu péče. Doporučení pro praxi je uvedeno v diskuzi. Otázky k obhajobě: 1) Jaké jsou požadavky metodologie ošetřovatelského procesu na 1. fázi? 2) Proč je důležité hodnocení efektu péče pro práci všeobecné sestry? Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne 12.5.2016 Podpis: PhDr. Jana Hlinovská, PhD.