Komentář: Bakalářská práce se zabývá zajištěním dýchacích cest u dospělého v přednemocniční péči u dospělého zdravotnickým záchranářem. Teoretická část se zabývá možnostmi zajištěním DC v PNP. Teoretická Část obsahuje několik nedostatků: • Klíčová slova nejsou dle abecedy a oddělena tečkou • Student by měl uvádět zdravotnický záchranář, nikoliv jen záchranář. • Cíl práce není konkrétní, obecný, popisuje známé mechanismy. • Str. 16. - sestra pro intenzivní péči není zdravotnický záchranář. • Rozdílné závorky - hranaté i kulaté, duplicitní užívání zkratek, str. 20 nesprávně uvozovky, str. 22 starší literatura (2002) • str. 27 chybí slovesa u combitubus a nedokončená věta. • V úvodu praktické části není jasné, podle jakých kritérií byly kazuistiky vybrány a podle čeho probíhala jejich analýza. V celé praktické části užívá student slovo posádka namísto výjezdové skupiny (viz zákon č. 374/2011 Sb.) a nemá dobře uvozovky na konci věty v přímých citacích. U časů v kazuistice jsou uváděny sekundy, což není nutné. Na str. 46 student popisuje obrat s dobrým neurologickým nálezem, tento pojem by mel být v odborné práci více specifikován, na stejné straně uvádí doporučené postupy, ale již nepopisuje, o jaké postupy se jedná. Obraty typu: slunečné, krásné odpoledne jsou v práci nadbytečné. Výraz „spláchne" fyziologickým roztokem není přesný. Na str. 54 student popisuje, že dle příručky MUDr. Nestrojil a knihy MUDr. Bydžovského - není jasné o jakou knihu se jedná a z jakého roku. V kazuistice č. 2 není v uvedeno v interpretaci, proč nebyl udržován systolický tlak nad 120 mmHg dle doporučení pro tekutinovou resuscitaci u kraniotraumat (Urgentní medicína), (Cvachovec, 2012). Str. 56 - četné gramatické chyby. V doporučení pro praxi student uvádí, že školu učí problematiku pouze (nebo hlavně) teoreticky. Takové tvrzení si vysvětluji jeho neúčastí na praktických cvičeních VŠZ, o. p. s. Dále uvádí všeobecnou nabídku vzdělávacích kurzů bez bližší specifikace, vlastní doporučení plynoucí z praxe neuvádí. Seznam literatury není podle metodiky VŠZ, o. p. s. (není správně uvedena také citace zákonů ČR - např. ČESKO). Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX E Otázky: Jaký je doporučený postup u pacientů s kraniotraumaty z hlediska tekutinové resuscitace? Jaký počet vyučovacích hodin - cvičení je vám k dispozici v posledním ročníku na VŠZ v oboru Zdravotnický záchranář? V Praze dne 11. 5.2016 podpis