Komentár: Bakalářská práce se zabývá traumaty v dětském věku v podmínkách PNP. Student využil teoretické poznatky a seznamuje s vybranými akutními stavy pro práci zdravotnického záchranáře. Praktická část obsahuje 5 kazuistik s příběhy traumat dětských pacientů. Student využil rozsáhlý počet literatury, bohužel 17 titulů je staršího vydání (více než 2006). Literatura není seřazena dle seznamu literatury. První citovaný text v definici úrazu (str. 11) není v seznamu literatury a chybí u přímé citace strana. V práci nalézám tyto nedostatky: • duplicitní vysvětlování zkratek - str. 28, 29, 30, 32 • student popisuje v práci vybrané akutní stavy - popáleniny, pády, dopravní nehody a na závěr teoretické části dodává kapitolu Akutní stavy v dětské traumatológii - takto se mohla jmenovat velká kapitola o jednotlivých stavech • Popis KPR obsahuje nepřesnosti - endotracheální aplikace léků se nedoporučuje - viz str. 35, str. 33 obsahuje nesprávný údaj o oxygenoterapii u novorozence dle Guidelines 2015 • V úvodu chybí konkrétní cíl a je absence konkrétních výstupů práce - výstupy, které jsou uvedeny v doporučení pro praxi, již několik let v ČR probíhají • Závěr a diskuze nemá parametry metodiky VŠZ • V úvodu chybí konkrétní cíl práce • V kapitole 4. 2 je uvedeno již zaniklé rozdělení popálenin • viz se píše bez tečky (str. 16, 17); str. 17 nesprávné citace obrázků • str. 20 mohly být doplněna o nové postupy zástavy krvácení (turnikety, permisivní hypotenze) • v kapitole 6 mohlo být popsáno polytrauma v dětském věku • na str. 26 mohly být dopsány antidota u nejčastějších otrav, chybí postup odborné PNP • kapitola 11.2. popisuje kraniotraumata, ta mohla být zařazena u pádů v kapitole 8 - v této kapitole měl být popsat trauma protokol a vyšetření A-B-C-D-E • v kapitole 12 měly být popsány novější léky, student využívá literaturu z roku 2004 • student v práci vychází z poznatků, od kterých uplynulo 12 let • v praktické části není dodržena metodika VŠZ - student používá hypotézy a nedodržuje formální úpravu metodiky praktické části • v práci chybí souhlas se svolením pro odběr dat pro kazuistiky • hodnocení kazuistik se neopírá o současné poznatky, doporučené postupy a celkově je velmi nekonkrétní - není jasné, na základě čeho student hodnotí kazuistiku Otázky: 1. Je vhodným lékem k anestézii dětí Thiopental? 2. Jaké jsou moderní možnosti aplikace léků u dětských traumat? Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX E V Praze dne 02. 05. 2016 podpis ^ A