HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce_Dominika Kudrnovská Název práce Edukace ženy o nádorovém onemocnění prsu a jeho prevenci Vedoucí práce Mgr. Eva Marková, Ph„D„ Konzultantka MuDr. Adéla Faridová, UPDM Studijní obor Porodní asistentka (3APA) Počet stran (úvod-závěr) 41 Počet stran teoretické části 19 Počet stran empirické části 22 Počet příloh 3 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 35 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 2 Originalita práce v % 97 % Počet konzultací1 2 k tématu bakalářské práce, 4 k textu Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti porodní asistence/ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Kl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkuni se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X - D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Abstrakt je strukturovaný, avšak obsahuje očekávané výsledky, nikoli výsledky realizovaného edukačního procesu. V rešerši není uveden počet titulů, které autorka získala a s kterými pracovala. Autorka se pokusila v teoretických kapitolách shrnout základní informace o nádorovém onemocnění prsu. Je to pouhá kompilace bez tvůrčího přínosu autorky. Konzultantkou této části byla MUDr. Adéla Faridová z ÚPDM. V podkapitole 2.1 není zmíněn projekt adresného zvaní na onkologickou prevenci, který realizuje VZP od roku 2014 svým pojištěncům, kteří tuto prevenci zanedbali. Na počátku našich konzultací jsem doporučila posílit část o prevenci a edukaci na úkor medicínské části, tj. popisu onemocnění, vzhledem k zaměření bakalářské práce. Cílem bakalářské práce bylo „podat ženě informace o nádorovém onemocnění prsu a o preventivních opatřeních". Tento cíl je formulován poněkud nešťastně, podat ženě informace bylo spíše cílem edukačního procesu než bakalářské práce jako takové. Na precizní formulaci cílů byla autorka upozorněna v jedné z konzultací. Dalším cílem či spíše výstupem bakalářské práce je edukační leták, týkající se samovyšetření prsu. Autorka měla dobrý úmysl, chránit osobní údaje pacientky, avšak neobratné vyjádření „Některá data jsou proto vymyšlená." budí pocit nedůvěry. Chybí datum posouzení na s. 32. Předmětem diskuse může být 1. edukační jednotka: Informace o nádorovém onemocnění prsu a jeho prevenci. O onemocnění edukuje lékař. Autorka však je připravena na tuto diskusi. Vyhodnocení edukačního procesu je uvedeno v bodech. Zjištěn jednoznačný přínos realizované edukace. V doporučeních pro praxi je mj. uveden odkaz na edukační leták. V závěru jsou shrnuty výsledky a efekt edukace. V bakalářské práci nejsou odsazeny odstavce na s. 13 a 14, vynechání písmene v názvu kapitoly 2, překlepy, gramatické chyby, styl psaní (prsa neprohlíží), psaní velkých/malých písmen, zastaralé výrazy (obvodní lékař, obvodní gynekolog), vynechání písmen. Závěr: Bakalářská práce popisuje edukační proces zaměřený na onemocnění prsu a samovyšetření u 231eté ženy. V teoretických kapitolách jsou shrnuty základní informace o nádorovém onemocnění prsu. Je to pouhá kompilace bez tvůrčího přínosu autorky. Problémy z formulacemi cílů bakalářské práce. Jsou popsány 2 edukační jednotky. Zjištěn jednoznačný přínos realizované edukace. V bakalářské práci se vyskytuje množství chyb (gramatické chyby, stylistické, zastaralé odborné výrazy apod.). Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X Mgr. Eva P< Ph.D.