HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce VERONIKA BRÁZDILOVÁ Název práce EDUKAČNÍ PROCES U DÍTĚTE S CYSTICKOU FIBRÓZOU Vedoucí práce/oponent práce doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. PhD. Eva Kymrová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod - závěr) 51 Počet stran teoretické Části 21 Počet stran praktické části 29 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 17 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 3 Originalita práce v % 98% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzí s uvedenými teoretickými zdroji.) E El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) v F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Bakalářskou práci Veroniky Brázdilové hodnotím pozitivně. Autorka si jako cíl práce určila shromáždit klíčové informace o uvedené diagnóze, zejména v oblasti epidemiologie, etiologie, diagnostiky, patofyziologie a léčby. V teoretické části se autorka také zaměřila na psychologickou problematiku nemocných i jejich rodin. Práci zahajuje historií cystické fibrózy v ČR. Praktickou část práce vyplňuje edukační proces u dítěte s cystickou fibrózou. Cílem tohoto edukačního procesuje poskytnutí nových poznatků, jež napomohou ke změně mnoha postojů devítiletého chlapce, který žije v dětském domově v Unhošti. K posouzení zdravotních problémů i edukačních potřeb v náročné péči autorka zvolila model Virginie Hendersové. V práci se občas vyskytují drobné stylistické nedostatky, které mohou pramenit z vysoké náročnosti rozhovoru s dítětem, který je ale v edukačním procesu s dítětem klíčový. Doporučení pro praxi je adekvátně zpracováno. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Doporučení a otázky pro obhajobu 1. Co pro Vás znamená empatický přístup k nemocnému? 2. Co je podle Vás v edukační rovině klíčovým tématem u dítěte, které vyrůstá v dětském domově? Návrh na hodnocení: A B C D E FX V Praze dne 11. 5. 2017 podpis