HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Veronika Brejlová Název práce Edukační proces u pacientů s hlubokou žilní trombózou Vedoucí práce PhDr. Jana Hlinovská, Ph.D. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 46 Počet stran teoretické části 22 Počet stran praktické části 23 Počet příloh 8 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 25 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 0 Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 92 % Počet konzultací1 5 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X 12 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Výběr tématu považuji za optimální. Teoretická část je zpracovaná komplexně, svědčí o dobré práci s literaturou. Obsah práce je totožný se zvoleným tématem, zpracování odpovídá stavu poznání o dané problematice. Struktura práce je propracovaná. Komplexně je provedeno posouzení pacientky po stránce ošetřovatelské a pedagogické. Edukační proces je zmapován v pěti fází. V rámci prvního kroku jsou dobře stanoveny ošetřovatelské a edukační problémy pacientky. Jedná se o individuální edukaci ve třech edukačních jednotkách: - Specifika ošetřovatelské péče o pacientku s onemocněním hluboká žilní trombóza. - Specifika ošetřovatelské péče při užívání Warfarinu. - Specifika ošetřovatelské péče se zaměřením na selfmonitoring (INR). Praktickou část bakalářské práce považuji za velice dobrou, kvalitně zpracovanou se znalostí tématu. Cíle edukace jsou specifikovány podle pedagogické taxonomie. Komplexní zhodnocení edukačního procesu postrádám. Doporučení pro praxi je provedeno dobře. Čestné prohlášení není součástí bakalářské práce. Přílohy vhodně doplňují obsah bakalářské práce. Informační letáky s názvem: 1) Selfmonitoring - hladiny INR; 2) Specifika ošetřovatelské péče při užívání Warfarinu,; 3) Cvičení s dolními končetinami - tvoří využitelný materiál pro klinickou ošetřovatelskou praxi. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 18.5.2017 Podpis: PhDr. Jana Hlinovská, PhD.