HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce CHLUPOVÁ KLÁRA, Di S Název práce Edukační proces u dětí s frakturou dolní končetiny Oponent práce Mgr. Renata Procházková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 50 Počet stran teoretické části 17 Počet stran praktické části 33 Počet příloh 8 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 20 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 94% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně OJ 5" fi A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) x B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) F Prezentace (formální úroveň práce) 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). Komentář: Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem u dětského pacienta s frakturou dolní končetiny. Teoretická část práce přináší informace o zlomeninách, jejich diagnostice a léčbě. Samostatná kapitola je věnována oblasti edukace. Pro praktickou část bakalářské práce autorka vypracovala edukační proces u vybrané dětské pacientky s dislokovanou frakturou diafýzy femuru. Edukace byla dle priorit rozdělena do několika edukačních jednotek, včetně jejich celkového zhodnocení. Práce neobsahuje diskusi. Doporučení pro praxi jsou obecně známého charakteru, která nejsou tudíž inovativní. Výstupem celé práce je autorkou vypracovaný informační leták, který je bohužel nepřehledný, obsahuje mluvnické (na str. 1 - nepohybujem, nepolohujem), ale i odborné chyby. Na straně 2 v odstavci proleženiny autorka uvádí: nedostatek kyslíku, bolest. Při tlaku na pokožku se snižuje tkáňová perfuze, vzniká tak inervace. Proleženiny ve většině případů z tohoto důvodu nebolí, vzniká nekróza tkáně. Na straně 3 v informačním letáku zařadila autorka mezi cíle polohování v jednom z bodů - prevenci deformit. Nevím proč, a jakých deformit po repozici končetiny a jejímu následnému zafixování. Pokud bude chtít autorka zařadit tento leták do praxe, doporučuji jeho předělání - opravení stylistických, ale i odborných chyb. Leták by měl být stručný a výstižný. Pokud bude leták skýtat 6 stran, doporučuji ho změnit na brožurku. Práce je celkově hezky zpracovaná. Chyby byly nalezeny zejména ve zpracování informačního letáku, jinak splňuje požadavky SZS, o. p. s. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 1/ Vysvětlete pojem SPIKA. Návrh na hodnocení: A B C D E FX X 2 Oponent musí položit minimálně jednu otázku? podpis