HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Hulcerová Lenka Název práce Edukace dětského pacienta před a po endoskopickém vyšetření GIT Oponent práce doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 69 Počet stran teoretické části 33 Počet stran praktické části 36 Počet příloh 9 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 22 Počet titulů použité literatury v cizím .jazyce 2 Počet internetových zdrojů 3 Originalita práce v % 98 % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje j A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: V Úvodu bakalářská práce si autorka klade 5 cílů, 4 cíle pro teoretickou část práce a 1 cíl pro praktickou část bakalářské práce. Tyto cíle se jí podařilo naplnit. K vydefinováným cílům logicky váže jednotlivé kapitoly. Bakalářská práce nerespektuje požadavky VSZ např.: - v obou verzích Abstraktu není v Klíčových slovech dodrženo řazení dle abecedy - v Obsahu jsou 2x uvedeny Přílohy - nalézám odlišný zápis zdroje oproti Seznamu použité literatury u Vokurka, Hugo (2015), Hugo, Vokurka, Fidlerová (2016) - v Úvodu nalézám nedostatečný popis rešeršní strategie - autorka neuvádí kolik zdrojů a jakých (primární, sekundární atd.) bylo dohledáno a kolik zdrojů bylo využito v práci a proč byly některé zdroje vyřazeny (pokud byly) - duplicitní vysvětlování zkratek i přes existenci Seznamu použitých zkratek s. 20, 23-25,8 - podkapitola 2.3, 3, 3.1 a 4 neobsahuje text, na který by navazovala podkapitola nebo oddíl 2.3.1, 3.1, 3.1.1. a 4.1 - Praktická část je označena jako kapitola - zápisu zdrojů v Seznamu použité literatury není u všech zápisů dodržena ČSN 690-2: 2011. Po obsahové stránce: První informace o výstupu z bakalářské práce - edukačních kartách - zařadila autorka až do Závěru. Upozorňuji autorku, že v případě vyhlášek není autorem Česko, ale příslušné resortní ministerstvo, které vyhlášku formuluje. Také upozorňuji, že autorem edukačních karet není VŠZ a na jednotlivých kartách je nutné uvádět zdroj z obrázků a piktogramů. Z toho důvodu nelze edukační karty využít v praxi. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI/BlJE^gBtrcUfrB WIHlAlMMrMgPOPOTgg&OTI Otázky k obhajobě2 Proč jste realizovala edukační proces u dvou dětských pacientů? V čem jsou Vámi formulovaná doporučení pro praxi inovativní? 2 Oponent musí položit minimálně jednu otázku Návrh na hodnocení; A B C D E FX X V Praze dne 29. 5. 2017 /