HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Lucie Karhánková Název práce Edukace pacienta s ileostomií a kolostomií Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 49 Počet stran teoretické Části 20 Počet stran praktické Části 26 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury v českém .jazyce 25 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 89% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 ■C 05 _C —i 9 e obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní Část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešeni problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z iiteratury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/prňzkutn se vztahuje k tématu a cili práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce, (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, Čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka se v bakalářské práci zabývá zajímavou a aktuální problematikou, která se týká Edukace pacienta s ileostomií a kolostomií. V teoretické části je použita v jednotlivých kapitolách odborná terminologie. Kladně hodnotím specifika ošetřovatelské péče, která jsou vypracována přehledně pro dané téma. Prezentovaný edukační proces v praktické části obsahuje čtyři edukační jednotky. Z hodnocení jednotlivých edukačních jednotek shledávám nedostatky u 2. edukační jednotky s názvem Stomické pomůcky a jejich výměna, kde chybí behaviorální cíl. Jestli-že v expoziční fázi této edukační jednotky je proveden praktický nácvik výměny stomické podložky a sáčku u stomie edukované pacientky, tak je nutné tento cíl uvést. Ostatní edukační jednotky jsou vypracované na požadované úrovni. Cíle práce byly splněny. Autorka práci obohatila naučnou přílohou týkající se daného tématu. Bakalářské práce splňuje všechny náležitosti dle stanovených kritérií. Práci k obhajobe: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Máte na Vašem pracovišti stoma-sestru nebo spolupracujete se stoma sestrou? Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 20.6.2017 podpis: PhDr. Marcela Rybová^ t/^rm/ 1 Oponent musí položit minimálně jednu otázku