JpZ c v* )NOCENI OPONENTA BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2016/2017 Autor práce Veronika Kašparová Název práce Edukační proces pacientky po augmentaci prsu Oponent prác® doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 49 Počet stran teoretické části 20 Počet stran praktické části 26 Počet příloh 12 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 20 Počet titulu použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 8 Originalita práce v % 95 % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému B! Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X 02 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl, abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: V Úvodu bakalářská práce si autorka klade 5 cílů, 2 cíle pro teoretickou část a 3 cíle pro praktickou část bakalářské práce. Tyto cíle se jí podařilo naplnit. K vydefinováným cílům logicky váže jednotlivé kapitoly. Bakalářská práce respektuje požadavky VŠZ jen z části. Formální chyby nalézám na s. 10, 17, 18, 20, 21, 22, 29, 31, 33, 35, 36, 44, 49 a 52. Chybný je také zápis citací na s. 10, 13 a 27. Podkapitola 3.2 nemá text. Nepřesná je i formulace na s. 26, že množství vstřebaného tuku závisí metodě odběru, zpracování a aplikaci tuku, ale také na osobnosti pacienta! V Seznamu použité literatury není dodržena ČSN 690-2: 2011 Po obsahové stránce: v rámci vstupního testu autorka v jedné otázce zjišťuje dvě rozdílné věci -preventivní opatření a pooperační komplikace! Tato chyba je opakována i rámci stanovení deficitu vědomostí a dále ve fázi plánování a i výstupním testu. - U páté fáze přechází vyhodnocení edukačního procesu do podkapitoly 5.2 Zhodnocení edukačního procesu a v této podkapitole jsou již také obsažena doporučení, která patří do podkapitoly 5.3 Doporučení pro praxi. - Prezentovaná doporučení pro praxi j sou j iž běžně uplatňovaná. Dle Cíle 3 (s. 10) má být výstupem z práce edukační materiál, pokud se jedná o leták v Příloze E, tak upozorňuji, že jej nelze akceptovat jako originální autorský výtvor! V rámci obhajoby bakalářské práce požaduji přiložení originálu Přílohy G. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě: 1. Na s. 20 uvádíte, že sestra zaznamenává stav do elektronického formuláře hodnocení péče - co je jeho obsahem? 2. Uveďte, v čem jsou Vámi formulovaná doporučení pro praxi inovativní? Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne 28. 4. 2017 podpis