HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2015/2016 Autor práce Kristýna KLOUDOVA Název práce Edukace pacienta s kontinuální peritoneální dialýzou (CAPD) Oponent práce PhDr. Hana Belejová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 67 Počet stran teoretické části 37 Počet stran praktické části 30 Počet příloh 10 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 25 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdroji 24 Originalita práce v % % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. JS cs .O •--» o v B obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému 11 Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X €2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Analytická část mápožadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...)____. F Prezentace (formální úroveň práce) Pí. Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce.(titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Autorka zpracovala aktuální téma s formálními nedostatky (chybí předmluva, úprava obsahu, úprava seznamu tabulek, nepoužívá akademický plurál, používá nestandardní označení obrázků a tabulek). Otázky u vstupního testu jsou kladené v nelogické posloupnosti. Nejdříve se autorka ptá, jak předcházet zánětům pobřišnice a následně co je to peritonitida. I když předpokládá, že to pacient nebude vědět, otázky by měly být kladeny logicky. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě Proč jste si k posouzení fyzického stavu u pacienta s diabetes mellitus zvolila model fungujícího zdraví M. Gordonové? Jaké konkrétní pomůcky jste si připravila pro 2. edukační jednotku? Obrázky, brožury, internetové zdroje jak uvádíte, jsou velmi široké a nekonkrétní pojmy. Návrh na hodnocení: „C" A B C D E FX X V Praze dne 28. 6. 2016 podpis 2 Oponent musí položit minimálně jednu otázku