HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2015/2016 Autor práce Kristýna Kloudová, DiS. Název práce Edukace u pacienta s kontinuální peritoneální di alýzou (CAPD) Vedoucí práce PhDr. Jana Toufarová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 67 Počet stran teoretické části 37 Počet stran praktické části 30 Počet příloh 10 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 28 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 23 Originalita práce v % 2 % Počet konzultací1 7 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu je obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) B Dosavadní řešení problému Kl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukace se vztahuje k tématu a cíli práce. C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzí s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 liografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalářské práce zpracovala téma Edukační proces u pacienta s kontinuálni peritoneální dialýzou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje pět stěžejních kapitol a v praktické části je zpracován edukační proces. Teoretická část je zpracována přehledně a zachycuje odborné poznatky k dané problematice. V praktické části autorka zpracovala edukační proces u klienta se zaměřeními na téma práce. Edukační proces obsahuje 5 fází a je náležitě vyhodnocen. Praktická část dále obsahuje doporučení pro praxi a závěr. Součástí přílohy jsou zpracované zajímavé edukační materiály k dané problematice. Z celkového pohledu je bakalářská práce zpracována pečlivě. Teoretická část a praktická část je zpracována vyrovnaně. Stanovený počet stran je dodržen. Členění práce je přehledné, citační norma byla dodržena. Jazykově a stylisticky nalézám drobné nedostatky. Cíl práce je splněn. Studentka pracovala samostatně, přicházela s vlastními nápady, které aktivně konzultovala. Mé rady a připomínky, které se týkaly odborné problematiky, metodiky práce a prezentace kazuistik v praktické části akceptovala. Předkládaná bakalářská práce splňuje po odborné i formální stránce veškeré náležitosti a práci doporučuji k obhajobě. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI/DOPORUČUJI S WHRADAMI/NEDOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze 23.6.2016 PhDr. Jana Toufarová