|(\SZj| HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2016/2017 Autor práce Michaela Králová Název práce Edukační proces u pacienta s hemoterapií zaměřený na erytrocytové transfúzni přípravky Vedoucí práce PhDr. Jana Hlinovská, Ph.D. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 48 Počet stran teoretické části 23 Počet stran praktické části 25 Počet příloh 10 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 27 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 0 Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 96% Počet konzultací1 5 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) x B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Výběr tématu považuji za optimální. Teoretická část je zpracovaná komplexně, svědčí o dobré práci s literaturou. Obsah práce je totožný se zvoleným tématem, zpracování odpovídá stavu poznání o dané problematice. Struktura práce je propracovaná. Kladně hodnotím kapitolu s názvem Etické problémy transfuzí. Praktickou část bakalářské práce považuji za velice dobrou, kvalitně zpracovanou se znalostí tématu. Edukační proces je zmapován v pěti fází. V rámci prvního kroku studentka posuzovala dva pacienty po stránce ošetřovatelské za využití NANDA I TAXONOMIE II (66 letého pacienta a 25 letou pacientku) s indikovanou hemoterapií.. Ošetřovatelské diagnózy jsou formulované dobře - Nedostatečné znalosti (00126) a Snaha zlepšit znalosti (00161). Cíle edukace a metody jsou specifikovány podle pedagogické taxonomie. Jedná se o skupinovou edukaci ve třech edukačních jednotkách: - Specifika ošetřovatelské péče u pacienta před podání transfuze erytrocytu. - Specifika ošetřovatelské péče v průběhu a po ukončení podání transfuze erytrocytu. - Role pacienta v průběhu přípravy a aplikace transfuze erytrocytu. Komplexní zhodnocení edukačního procesu postrádám. Doporučení pro praxi je provedeno dobře. Čestné prohlášení není součástí bakalářské práce. Přílohy vhodně doplňují obsah bakalářské práce. Informační letáky k daným edukačním jednotkám tvoří využitelný materiál pro klinickou ošetřovatelskou praxi. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 17.5.2017 Podpis: PhDr. Jana Hlinovská, PhD.