HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Veronika Kubová, DiS. Název práce Edukační proces u pacientky s adenofibromem prsu Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 41 Počet stran teoretické části 15 Počet stran praktické části 23 Počet příloh 5 Počet titulů použité literátu ry v českém jazyce 23 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 88% Počet konzultací' Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 -C n 25 v £l —i O 6 c obsahuje částečně OJ 3 J= r. VI X: A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) x A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X li Dosavadní řešeni problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X I Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Bakalářská práce na téma Edukační proces u pacientky s adenofibromem prsu charakterizuje problematiku z pohledu celospolečenského, zejména jedná-li se o nádorové onemocnění žen mladšího věku. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Specifika ošetřovatelské péče u pacientky s daným onemocněním autorka vystihla přehledně. Vzhledem ke známému onemocnění mohla teoretická část obsahovat více textu z odborných bibliografických pramenů. Nosnou částí práce je edukační proces u pacientky s adenofibromem prsu, který obsahuje čtyři edukační jednotky. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela. Cíle práce byly splněny. Výstupem bakalářské práce je vytvořena edukační karta s technikou samo vyšetřování prsů. Bakalářská práce odpovídá stanoveným požadavkům. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Co je mamografický sereening a co je jeho cílem? Jaký je minimální interval vyšetření a jak je hrazen? Návrh na hodnocení: A B C D E FX V Praze dne: 20.06.2017 podpis: PhDr. Marcela Rybová Oponent musí položit minimálně jednu otázku