HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Veronika Kubová, DiS. Název práce Edukační proces u pacientky s adenofibromem prsu Vedoucí práce PhDr. Karolína Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 41 Počet stran teoretické části 18 Počet stran praktické části 20 Počet příloh 5 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 22 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 88% Počet konzultací1 5 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. v EP x: CS — o c obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) \ A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, Čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému BI Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalárske práce se zabývá problematikou adenofibromu prsu, který nejčastěji postihuje ženy v mladším věku. Zvolené téma bakalářské práce je vhodné. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. V seznamu odborných výrazů není úplný zdroj. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka zpracovala přehledně a výstižně danou problematiku. Vystihla podstatná specifika ošetřovatelské péče. Poslední Část se zabývá teoretickými východisky edukace. V teoretické časti je využito zdroje SLEZÁKOVÁ, 2010 a 2011, což plně nekoreluje se seznamem použité literatury. Dále nacházím drobné gramatické chyby. Těžiskovou části je edukační proces u pacientky s adenomem prsu, který se skládá z pěti fází. Kazuistika pacientky neobsahuje ucelené informace, neshledávám den operace apod. Autorka vystihla nedostatky ve vědomostech, postojích, zručnostech a poté si stanovila edukační cíle. Vhodně jsou zvolená témata čtyř edukačních jednotek, mohlo být rozšířeno o edukační témata se zaměřením na prevenci, rizikové faktory a taktéž svépomocné skupiny. Edukační jednotky jsou přehledné a srozumitelné. Shledávám tato nedopatření. V 1. a 2. edukační jednotce nemusel být stanoven behaviorální cíl. Autorka edukovala v den přijetí o předoperačním režimu a hodnotí, že behaviorálního cíle bylo splněno, což nejsme schopni zhodnotit, zda pacientka dodrží predoperační režim, jelikož nemáme uveden den operace a navíc je popisováno, co bude následovat večer před operaci a v den operace v ranních hodinách. Ve zhodnocení 4. edukační jednotky je uvedeno, že behaviorálního cíle bylo dosaženo, což není podloženo nácvikem v péči o jizvu v expoziční fázi. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala přehledně. Doporučení pro praxi jsou výstižná a přehledná. V seznamu použité literatury shledávám mírné chyby, dále absentuje manuál VŠZ, o. p. s., zdroj NĚMCOVÁ, 2010 je chybný. Rozsah zdrojů splňuje požadavky VSZ, o. p. s. Bakalářská práce má komplexní charakter. Autorka pracovala méně aktivně. Přes velmi intenzivní závěrečné konzultace dopracovala bakalářskou práci na celkem dobré úrovni, určitě mohla být práce více propracována. V konečné fázi respektovala mé připomínky a rady. Navrhuji stupeň klasifikace B. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 12. 07. 2017 podpis ^áca&Z^e,