HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce David Michele, DiS. Název práce Edukace pacienta s astma bronchiale Vedoucí práce PhDr. Karolína Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 48 Počet stran teoretické části 22 Počet stran praktické části 23 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 22 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 5 Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 95 % Počet konzultací' 9 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 JS --O O u obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X li Dosavadní řešení problému BI Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část DI Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využil. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citaci a odkazů, dostačující počet zdrojů). X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Autor bakalářské práce se zabývá velmi aktuální a závažnou problematikou onemocnění astma bronchiale, které se vyskytuje ve všech oblastech světa. V České republice trpí touto nemocí přibližně 800 000 pacientů. Zvolené téma bakalářské práce je vhodné, aktuální Rozvržení teoretické a praktické Části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autor zpracoval přehledně a výstižně danou problematiku. Vystihl podstatná specifika ošetřovatelské péče, která hodnotím pozitivně. Specifika jsou zaměřena na ambulantní, nemocniční a domácí péči. Taktéž se zabýval socioekonomickou situaci astmatiku. Poslední Část se zabývá teoretickými východisky edukace. Chybu nacházím v citaci (KOLEK, 2014), správně má být uvedeno (KOLEK, KAŠÁK, VAŠÁKOVÁ, 2014). Dále nacházím drobné gramatické chyby. Těžiskovou části je edukační proces u pacienta s onemocněním astma bronchiale, který se skládá z pěti fází. Autor práce vystihl nedostatky ve vědomostech, postojích, zručnostech a poté si stanovil edukační cíle. Ve 3. fází a v 1. edukační jednotce jsou v kognitivním cíli uvedeny cíle, které mají být v behaviorálním cíli („pacient umí používat inhalátor; zvládá provádět dechová cvičení"). Edukační proces obsahuje vhodně zvolené témata čtyř edukačních jednotek. Všechny edukační jednotky jsou přehledné a srozumitelné. 4. edukační jednotka obsahuje první pomoc při astmatickém záchvatu, o které byl pacient poučen, že má poučit svou přítelkyni, aby uměla poskytnout první pomoc. Kognitivní, afektivní a behaviorální edukační cíle byly splněny. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autor dodržel, zpracoval pečlivě. Doporučení pro praxi jsou výstižná a přehledná. Seznam použité literatury splňuje požadavky VŠZ, o. p. s. Výstupem bakalářské jsou edukační karty, které hodnotím jako vhodný edukační materiál. Bakalářská práce je úhledná, čtivá, obsahově a formálně splňuje požadavky, má komplexní charakter. Autor pracoval aktivně, velmi se zajímal o danou problematiku, přicházel k častým konzultacím se svými návrhy. Respektoval všechny rady a připomínky. Spolupráce byla dobrá. Navrhuji stupeň klasifikace A. ťráci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: podpis: }■<<