sz HODNOCENI OPONENTA BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK2016/2017 Autor práce Veronika Mi kusová Název práce Edukace pacienta s onemocněním Morbus Crohn Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 54 Počet stran teoretické části 21 Počet stran praktické Části 30 Počet príloh 9 Počet titulu použité literatury v českém .jazyce 31 Počet titulu použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 11 Originalita práce v % 93 % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neohsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X lí Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formálni úroveň práce) Fl l- - Úplnost obligátních náležitosti - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Autorka bakalářskou práci na téma Edukace pacienta s onemocněním Morbus Crohn zpracovala obsahově přehledně. V teoretické části je použita v jednotlivých kapitolách odborná terminologie. Jednotlivé kapitola a podkapitoly na sebe logicky navazují. Edukační proces v praktické části práce, který obsahuje čtyři edukační jednotky, hodnotím kvalitně zpracované. Cíle práce byly splněny. Autorka práci doplnila naučnou přílohou týkající se biologické terapie, a režimového opatření u pacientů s Morbus Crohn. Bakalářskou práci bych doporučila jako pomocný edukační materiál pro studenty SZŠ, VZŠ a ostatním, kteří si chtějí obohatit své znalosti v této problematice dané nemoci. Bakalářské práce splňuje všechny náležitosti dle stanovených kritérií. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Péči o pacienty-stomiky na Vašem pracovišti provádí stoma-sestra nebo máte sestry v této problematice odborně zaškolené? Jaké máte zkušenosti Vy? Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 21.06.2017 2 Oponent musí položit minimálne" jednu otázku podpis: PhDr. Marcela Rybová^ A/m?