HODNOCENI VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRACE AKADEMICKY ROK 2016/2017 Autor práce Veronika M i kusová Název práce Edukace pacienta s onemocněním Morbus Crohn Vedoucí práce PhDr. Karolína Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 54 Počet stran teoretické části 24 Počet stran praktické části 27 Počet příloh 9 Počet titulů použité literatury v českém .jazyce 29 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 4 Počet internetových zdrojů 11 Originalita práce v % 93% Počet konzultací1 10 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu j obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X 1)2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) F Prezentace (formálni úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, Čestné prohl., abstrakt, klíčová slova,rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X K3 Bibliografie dle platné normy (správnost citaci a odkazů, dostačující počet zdrojů). X ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalářské práce se zabývá aktuální problematikou Crohnovy choroby, jejíž výskyt je stálé na vzestupu. Edukace těchto pacientů je nezastupitelná, vzhledem na to, že se jedná o celoživotní onemocnění, během kterého se střídá období bezpříznakové s obdobím vzplanutí příznaků. Zvolené téma bakalářské práce je vhodné a aktuální. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka zpracovala přehledně a výstižně danou problematiku. Vystihla podstatná specifika ošetřovatelské péče, která jsou zaměřena na ambulantní, nemocniční a domácí péče. Dále přehledně zpracovala problematiku kvality života těchto pacientů a zároveň se věnovala sociální péči. Zmínila taktéž občanská sdružení pro pacienty. K teoretické části nemám žádné připomínky. Těžiskovou částí je edukační proces u 19ti lelého pacienta, kterému byla nově stanovena diagnóza Morbus crohn a navíc podstoupil ileocekální resekci, kdy bylo nutné vyvést dočasnou ileostomii. Autorka práce vystihla nedostatky ve vědomostech, postojích, zručnostech a poté si stanovila reálné cíle. Edukační proces obsahuje vhodně zvolená témata čtyř edukačních jednotek. Všechny edukační jednotky jsou přehledné a srozumitelné. Vyzdvihuji zejména rozsáhlé edukační jednotky č. 1 a 3. Kognitivní, afektivní a behaviorální edukační cíle byly splněny. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala velmi pečlivě. Doporučení pro praxi jsou výstižná a obohacující. K teoretické a praktické části nemám žádné připomínky. Seznam použité literatury považuji za rozsáhlý, autorka využila nejnovějších literárních zdrojů. Přílohy doplňují danou problematiku, přehledem 1BD center v CR, využití biologické léčby u těchto pacientů aj. Výstupem bakalářské práce jsou edukační karty, které hodnotím jako vhodný, obohacující edukační materiál pro pacienta. Bakalářská práce obsahuje mírné formální nedostatky, které nesnižuji úroveň práce, dále je úhledná, Čtivá, obsahově a formálně splňuje požadavky, má komplexní charakter. Bakalářská práce vykazuje znalosti, praxi a odborné zkušenosti autorky. Autorka pracovala aktivně, velmi se zajímala o danou problematiku, přicházela k častým konzultacím se svými návrhy. Respektovala všechny rady a připomínky. Spolupráce byla na vysoké úrovni. Navrhuji stupeň klasifikace A s pochvalou. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI -Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 10. 07. 2017 podpis Jfá&&&0>