HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Kristýna Novosadová Název práce Edukace pacienta s epilepsií Vedoucí práce PhDr. Karolína Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 48 Počet stran teoretické části 23 Počet stran praktické části 22 Počet příloh 5 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 25 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 4 Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 96% Počet konzultací1 10 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 ■v. Zj O u c obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní rast AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) \ B Dosavadní řešeni problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X c Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní lisí, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) \ F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). \ ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalářské práce se zabývá aktuální problematikou záchvatovitého onemocnění. Epilepsie je charakteristická opakovanými, často nepředvídatelnými záchvaty s různým klinickým obrazem. Edukace pacientů s epilepsií je nezastupitelná, vzhledem na to, že se jedná o závažné onemocnění, kterému se musí přizpůsobit životní režim. Zvolené téma bakalářské práce je vhodné a aktuální. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ, o. p. s. Teoretická část je Členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka zpracovala přehledně a výstižně danou problematiku. Vystihla podstatná specifika ošetřovatelské péče, která jsou zaměřena na ambulantní, nemocniční a domácí péči se zaměřením na životní režim. Dále přehledně zpracovala problematiku sociální péče, která je podstatnou součásti života u epileptiků. Zmínila taktéž občanská sdružení pro pacienty a jejich rodinné příslušníky. K teoretické části nemám žádné připomínky. Těžiskovou částí je edukační proces u 60-ti letého pacienta, kterému byla nově diagnostikována epilepsie Autorka práce vystihla nedostatky ve vědomostech, postojích, zručnostech a poté si stanovila reálné cíle. Edukační proces obsahuje vhodně zvolená témata čtyř edukačních jednotek. Všechny edukační jednotky jsou přehledné, srozumitelné a obsáhlé. Kognitivní a afektivní edukační cíle byly splněny. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala velmi pečlivě. Doporučení pro praxi jsou výstižná a obohacující. K teoretické a praktické části nemám žádné připomínky. Seznam použité literatury splňuje požadavky VŠZ, o. p. s., vyskytuji se formální chyby, autorka využila nejnovějších literárních zdrojů. Výstupem bakalářské práce jsou edukační karty. Bakalářská práce obsahuje mírné formální a gramatické chyby, které nesnižuji úroveň práce. Práce je úhledná, čtivá, obsahově a formálně splňuje požadavky, má komplexní charakter. Autorka pracovala aktivně, se zajímala o danou problematiku, přicházela k Častým konzultacím. Respektovala všechny rady a připomínky. Spolupráce byla na dobré úrovni. Navrhuji stupeň klasifikace A. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 10. 07.2017 podpis íiSu^^eťf