HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Helena Svobodová, DiS. Název práce Edukační proces u pacienta s Crohnovou chorobou Vedoucí práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 49 Počet stran teoretické části 17 Počet stran praktické části 29 Počet příloh 3 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 20 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 93 % Počet konzultací1 8 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu 4» .o j= i x m .c -« C Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) x 1* Dosavadní řešení problému B1 Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) x B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) x C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. x C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). x 1) Analytická řást Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. x D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) x E Závčry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. x E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) x F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalářskou práci na téma Edukační proces u pacienta s Crohnovou chorobou zpracovala obsahově přehledně. V teoretické části je použita v jednotlivých kapitolách odborná tenninologie, kapitoly a jednotlivé podkapitoly na sebe navazují. Prezentovaný Edukační proces v praktické části práce je vypracován obecně se čtyřmi edukačními jednotkami. Jednotlivé edukační jednotky si autorka zvolila adekvátně k diagnóze a zdravotnímu stavu pacienta. V této části shledávám drobné nedostatky jako jsou specifika odborně ošetřovatelská, slovní obraty a překlepy. Cíle ve všech edukačních jednotkách byly splněny. Naopak v závěru práce chybí splnění behaviorúlmho cíle, autorka pouze uvádí splnění cíle kognitivního a afektivního. Výstupem práce jsou vytvořeny edukační karty o vhodných a nevhodných potravinách pro pacienty trpící Crohnovou chorobou, za které autorku chválím. Bakalářská práce splňuje náležitosti dle stanovených kritérií. Studentka po dobu tvorby práce spolupracovala méně aktivně. ľráci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 23.06.2017 podpis: PhDr. Marcela Rybová