HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Válková Katrin Název práce Edukace pacienta v péči o zevní fixátor na dolnf končetině Oponent práce doc. PhDr. Jitka Němcová, PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 46 Počet stran teoretické části 21 Počet stran praktické části 25 Počet příloh 8 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 16 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 10 Originalita práce v % 96 % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: V Úvodu bakalářská práce si autorka klade 5 cílů, 2 cíle pro část teoretickou a 3 cíle pro část praktickou. Tyto cíle sejí podařilo naplnit. K vydefinovaným cílům logicky váže jednotlivé kapitoly. Bakalářská práce nerespektuje požadavky VŠZ např.: - přiložená Errata nemají požadovaný formát - chyba je ve zkratce neakademického označení u jména autorky (obal, titulní list, Edukační leták) - klíčová slova nejsou psána s počátečním velkým písmenem a nejsou oddělena tečkou - nalézám odlišné řádkování (cizojazyčná verze Abstraktu, Seznam použitých odborných výrazů, Seznam tabulek, Seznam grafů a Přílohách a v Seznamu použité literatury) - kapitoly 1 a 4 nemají text, na který by navazovaly a rozvíjely jej podkapitoly 1.2 a 4.1 - další formální chyby nalézám na s. 14, 16-18, 20-21, 23-25, 27-28, 31-32, 34-35, 41,-43, 53, 55 - zdroj Jedličková (2012) uvedený na s. 31 nenalézám v Seznamu použité literatury - v Seznamu použité literatury není dodržena ČSN 690-2: 2011 Upozorňuji autorku, že viz není zkratka a tudíž se za slovem nepíše tečka. Edukační leták nemá náležitosti požadované VŠZ, o.p.s. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Uveďte kognitivní, afektivní a behaviorální cíl u edukační jednotky č. 3 (s. 54) Na s. 41 uvádíte, že byla vypracovaná edukační prezentace, co je jejím obsahem? Uveďte, v čem jsou Vámi formulovaná doporučení pro praxi s. 57 inovativní. Návrh na hodnocení: A B C D E FX x V Praze dne 22. 5.2017 podpis 2 Oponent musí položit minimálně jednu otázku