>l • ľ w 1 sz HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁRSKE PRÁCE AKADEMICKY ROK 2016/2017 Autor práce Robert Večeřa, DiS. Název práce Edukace u pacienta s implatabilním kardioverterem -defibrilátorem Oponent práce PhDr. Karolína Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 52 Počet stran teoretické části 20 Počet stran praktické části 28 Počet příloh 7 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 28 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 5 Originalita práce v % 98% Počet konzultací1 — Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje | A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky / literatury,) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský modcl/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) \ F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). \ ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autor bakalářské práce se zabývá aktuální problematikou a to implatabilnín kardioverterem-defibrilátorem. Zvolené téma bakalářské práce je vhodné. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autor zpracoval přehledně a výstižně danou problematiku. Vystihl podstatná specifika ošetřovatelské péče u pacientů před a po zavedení kardiostimulátoru. V teoretické části shledávám mírné formální nedostatky (například překlepy ve slovech, výskyt občasných velkých mezer v textu; jednotlivá písmena na koncích řádků aj). V teoretické části bych vytkla práci s citacemi, která v některých částech absentuje: autor uvedl pouze jednu citaci v části 1.1.2 a 1.1.4. Od strany 16 - 23 je uvedeno pouze 5 zdrojů. Podkapitola 2.3 (Prevence srdečních chorob) je zpracována pouze ze dvou citací. Kapitola 3 je zpracována pouze z jednoho literárního zdroje. Nosnou Částí této práce je edukační proces u pacientky s implantabilním kardioverterem-defibrilátorem, který se skládá z pěti fází. Autora zejména chválím za precizně zpracovanou kazuistiku pacienta a 1. fází posuzování. Autor vystihl nedostatky ve vědomostech, postojích, zručnostech a poté si stanovil cíle, které mohl více konkretizovat. Výběr edukačních jednotek (EJ) byl vhodně zvolen. Ve 4. EJ nekoreluje behaviorální cíl a postrádám zde praktický nácvik. Všechny edukační jednotky jsou obsáhlé, přehledné a srozumitelné. Obsahují mírné chyby, které nesnižují úroveň zpracování. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autor dodržel, zpracoval přehledně a pečlivě. Doporučení pro praxi jsou konkrétní a výstižná. Praktická část předkládá ucelený přehled o životním režimu pacienta s kardiostimulátorem. Seznam použité literatury splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Autor mohl využít více zdrojů v teoretické části. Shledávám zde chyby (nejednotnost, neúplnost) a nevhodné využití internetových zdrojů (WIKIPEDIE, WIKISKRIPTA). Dále absentují skripta VŠZ, o. p. s. k tvorbě bakalářských prací. Formální stránka bakalářské práce obsahuje mírné nedostatky, které toleruji, vzhledem k vysoce specifické problematice. Výstupem bakalářské práce je edukační materiál pro pacienty se zavedeným implantabilním kardioverterem-defibrilátorem, který hodnotím jako vhodný a přehledný. Bakalářská práce je úhledná, čtivá, obsahově splňuje všechny požadavky. Práce předkládá ucelený přehled o dané problematice. Práci k obhajohč: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 1. Jakou máte zkušenost se „sledováním pacientů s kardiostimulátorem na dálku". Je tento systém spolehlivý? Jak moc se využívá v České republice? (viz podkapitola 1.1.8). 2. V praktické části doplňte minimálně jeden cíl bakalářské práce. 3. Upravte behaviorální cíl ve 4. edukační jednotce. Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne: 07.07. 2017 podpis 4 téudéÚW 1 Oponent musí položil minimálně jednu otázku