HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Tereza Zenožičková Název práce Edukace matky dítěte s diagnostikovaným ADHD Oponent práce PhDr. Jarmila Verešová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 63 Počet stran teoretické části 29 Počet stran praktické části 32 Počet příloh 10 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 30 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 10 Originalita práce v % 97% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému B1 Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukace se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje. (Edukační proces). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) F1 Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list. čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). \ 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Bakalářskou práci hodnotím velmi pozitivně. Téma považuji za zajímavé a neotřelé a vzhledem k oboru ošetřovatelství i velmi náročné. Autorka se s tímto tématem vypořádala velmi dobře. Práce je velmi zdařilá a čtivá. Teoretická část práce podává ucelený pohled na danou problematiku. K teoretické části práce nemám námitek, citace jsou uváděny správně, jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují. Praktickou část práce tvoří edukační proces, který je přehledně a dopodrobna rozpracován. Edukační jednotky byly vhodně zvoleny, edukace je stručná a srozumitelná. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Jaké jsou Vaše osobní zkušenosti s ADHD z pohledu sestry. Jsou dle Vašeho názoru sestry dostatečně informovány o přístupu k těmto nemocným a k jejich rodinám? Návrh na hodnoceni:"A" A B C D E FX A V Praze dne: 22. 6. 2017 podpis : Oponent musí položit minimálně jednu otázku