HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce BRENNEROVA ELIŠKA Název práce První pomoc v dostihovém sportu Oponent práce Mgr. Renata Procházková Studijní obor Zdravotnický záchranář Počet stran (úvod-závěr) 48 Počet stran teoretické části 18 Počet stran praktické části 30 Počet příloh 8 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 15 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 13 Originalita práce v % 96 % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. / F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). Komentář: Bakalářská práce se zabývá laickou první pomocí v dostihovém sportu. Teoretická část práce se věnuje zejména popisu nej častějších úrazů v dostihovém sportu formou krátkých kazuistik, včetně uvedení poskytnutí první pomoci laiky. Autorka v textu používá nesprávnou terminologii - škrtící obinadlo (škrtidlo). V Kapitole 5 autorka uvádí TANR pro laiky. Zde uvádí možnost při asistenci 2 osob, přičemž jedna osoba dýchá a druhá provádí nepřímou masáž srdce. Dále zde autorka popisuje předsunutí dolní čelisti. Ani dýchání ani předsunutí dolní čelisti laik neprovádí, pouze pokud je vyškolen, nebo to umí. Klasická TANR je pouze srdeční masáž! Laická KPR rovněž! Praktická část bakalářské práce se věnuje průzkumu znalostí o první pomoci v oblasti laiků - záměrně vybraných osob z dostihového sportu. Autorka správně zvolila problém a cíle průzkumné části bakalářské práce. Autorka kombinuje sběr dat pomocí kvantitativního dotazníku a řízeného rozhovoru. Bohužel rozhovor byl proveden pouze s jedním respondentem, což nepřináší v porovnání mezi oběma průzkumnými vzorky validní informace. V dotazníku jsou také uvedeny otázky v oblasti stravování a životosprávy žokejů a jezdců, což se neslučuje s žádným z cílů praktické části práce. Všechny cíle byly vyhodnoceny v diskusi. V rámci doporučení pro praxi chválím autorku za vypracování brožurky pro poskytování první pomoci pro laiky. Brožurka je zaměřena na KPR a stavění masivního krvácení a bude dle autorky dostupná pro SŠ a SOU dostihového sportu a jezdectví ve Velké Chuchli. V abstraktu je chybně uveden počet stran. Práci k obhajobě doporučuji. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Návrh na hodnocení: A B C D E FX V Praze dne: 8.5.2017 ZS?* 2 Oponent musí položit minimálně jednu otázku 1/ Podílíte se vy sama na rozšiřování všeobecného povědomí o základní resuscitaci? 2/Pokud ano, jakým způsobem toto provádíte a jaká je cílová skupina edukovaných?