HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce Richard Kolesár Název práce Fyzická připravenost studentů oboru Zdravotnický záchranář k výkonu povolání Oponent práce doc. MUDr. Lidmila Hamplová PhD. Studijní obor Zdravotnický zác iranář Počet stran (úvod-závěr) Počet stran teoretické části 26 Počet stran praktické části Počet příloh Počet titulů použité literatury v českém jazyce 30 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 8 Originalita práce v % 97% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. x E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. - Komentář: Bakalářská práce Richarda Kolesára zpracovaná na téma Fyzická připravenost studentů oboru Zdravotnický záchranář k výkonu povolání je velice zajímavá svým ojedinělým obsahem, neboť se věnuje zmapování efektu úpravy stravovacích zvyklostí a realizace vhodného pohybového režimu na hmotnost, BMI a psychiku respondentů a současně dopadem na kvalitu výkonu KPR před participací v projektu a na jeho konci. Bakalářská práce je zpracována formou řízených rozhovorů s účastníky projektu, objektivním měřením posunu v hodnotách sledovaných somatických parametrů a dopadem na kvalitu vykonávané KPR. V práci jsou však tyto odborné, gramatické a stylistické nedostatky Ad Seznam použitých výrazů Helicopacter pylori - správně Helicobacter pylori Opakovaně špatné tvary různých pádů podstatných jmen (např. str. 15,16 a dále v textu) Str. 21 potraviny poznamenané technologickými zásady.. .správně zásahy Ad str. 24 - zde jsou uvedeny údaje z roku 2009 týkající se úmrtnosti na kardiovaskulární choroby, přitom dostupné jsou aktuální údaje z roku 2015 z dostupného zdroje Zemřelí 2015 Zdravotnická statistika (ÚZIS, 2016). Ad Tabulky - špatný popis zdroje autor uvádí např. v tabulce 1 Doporučené procento tuku v těle jako autora tohoto doporučení sám sebe, ovšem tato doporučení vycházejí z doporučení odborných lékařských společností Tento problém se týká i tabulek 2 a 3, které obsahují informace o obsahu vitamín, minerálů a živin v jednotlivých druzích mouky či obilovin Str. 29 - tipy chorob - správně typy chorob Ad kapitola 3 Evoluční dieta Do této kapitoly je jako subkapitola zcela nevhodně zařazena již metodika realizace projektu, konkrétně metodika sledování úrovně a kvality stravovacích zvyklostí respondentů, totiž pokračuje subkapitolou 3.2. Tréninkový plán projektu Ad str. 36 večeře obsahovali - správně večeře obsahovaly čtyřma dlouhými pytli správně čtyřmi pytli...... str. 35 Tabulka 5 jakýkoliv ovoce - správně jakékoliv ovoce str. 37 respondenti se soustředily - správně respondenti se soustředili Ad str. 41 Autor uvádí, že výsledky byly odkódovány v rozhovorech, ale toto kódování v příloze práce zcela chybí, přitom metodika správného kódování je dostupná, např. publikace. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace nebo Svaříček a Šeďová /________ v seznamu použité literatury... Tabulka se sledovanými faktory nazvaná Kódovací schéma uvedená pod kapitolou 4.3.2 k hloubkovým rozhovorům je zcela nedostačující... Ad str. 66 jsme aplikovaly -správně aplikovali, dtto str. 67,68 analyzovaly- analyzovali Doporučení pro praxi neobsahuje doporučení pro praxi, ale informaci, že výsledky praktické části budou využitelné při inovaci předmětů Tělesná výchova a sebeobrana a budou publikovány v odborných časopisech... DOPORUČUJI Otázka k obhajobě; Objektivně zhodnocené dosažené změny somatických parametrů i uváděný pozitivní dopad realizace projektu na psychiku respondentů jsou velmi povzbuzující. Jaká byla motivace vašich respondentů k zapojení do projektu a jaké vidíte reálné možnosti jeho dalšího pokračování ? Návrh na hodnocení: A B C D E FX x V Praze dne 12.5.2017 Podpis .Sf#Clo^>