HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2016/2017 Autor práce_Matouš Švehlík Název práce C-ABC Algoritmus - praktická výuka vojáku AČR Oponent práce Mgr. Jaroslav Pekara, Ph.D Studijní obor Zdravotnický záchranář Počet stran (úvod-závěr) 48 Počet stran teoretické části 25 Počet stran praktické části 23 Počet příloh 5 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 7 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 5 Počet internetových zdrojů 9 Originalita práce v % 95% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuj A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl, abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Práce je vypracovaná dle Směrnice rektorky Vysoké školy zdravotnické, o. p. s. Teoretická část práce obsahuje popis zdravotnického vzdělávání v AČR, taktické postupy a péči o raněného v poli, trauma algoritmy a farmakologii. Cílem praktické části bylo vytvořit modelové situace, které se týkají nejčastějších poranění vznikajících v bojových podmínkách a zdůraznit největší chyby při ošetřování zraněných. Praktickým procvičením modelových situací byly zjištěny nejčastější chyby v průběhu ošetření. Vzhledem k takovému zjištění byla provedena úprava výuky, která usnadňuje následné praktické procvičování. V práci nalézám nedostatky - překlepy: • Kapitola 2.1.2a 2.4.3 obsahuje překlepy; • v seznamu literatury se neuvádí čísla, když autor řadí dle abecedy; nepřesné uvedení jmen MATOUŠEK, Radovan a Jan BYDTOVSKÝ; někteří autoři nemají rok publikace hned zájmenem; • str. 18 - podlé Zákona č. 95/2004 sb. • na str. 25 je část textu označena kurzívou - v případě, že se jedná o přímou citaci, mělo být doplněno i číslo strany. • Str. 26 - nesprávně uvedeno watt (má být wait) a chybí mezera mezi (černá)will; str. 32 je uvedeno (HAJEK a kol. 2015); str. 34 chybí „n" u unresposive; str. BUBLÍKOVÁ, 2011), která není v seznamu literatury. • V praktické části chybí průzkumné otázky a popis zkoumaného vzorku respondentů. U vyhodnocení není zaznamenána procentuální úspěšnost -pouze relativní četnost. • Str. 45: č. 1 prošlo 25 členu mechanizované; Str. 46:.... let ale svým....; str. 57: Poslední modelová situace se účastno 20 členu jednotky. • V diskuzi není srovnání s teoretickými východisky ani jiným autorem.; Str. 61 odstavce nejsou do bloku. Výstupem práce je velmi originální brožura pro výuku příslušníku AČR. Práce mám i přes výše uvedené nedostatky mimořádný praktický přínos. I když autor sledoval v praktické části chyby, následně zkoumané respondenty neperzekuoval, nýbrž vytvořil manuál pro zlepšení. Je možné tvrdit, že se jedná o dobrý příklad sebehodnocení vycházející ze Self-assesmentu podle modelu PDCA (plán - výkon - kontrola - akce ke zlepšení). Práci k obhajobě: Návrh na hodnocení: A B C D E FX C Otázky: 1. Jaké je procentuální úspěšnost respondentů u modelových situací? V Praze dne: 26. 5. 2017 Mgr. Jaroslav Pekara, Ph.D