HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce Iveta Horká, DiS. Název práce Edukační proces u pacienta s cholelithiázou Vedoucí práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 52 Počet stran teoretické části 24 Počet stran praktické části 28 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 22 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 7 Originalita práce v % 97 % Počet konzultací1 13 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X. zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. i « 5 S c obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A 2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému BI Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proecs/kazuistika/piůzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická čásl Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii'praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie die platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalářské práce zpracovala edukační proces u pacienta s cholelithiázou. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o.p.s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Kapitolu Specifika ošetřovatelské péče a Kvalitu života pacientů s cholelithiázou hodnotím pozitivně. V praktické části práce je vypracován edukační proces u pacientky s cholelithiázou, který obsahuje pět edukačních jednotek. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala pečlivě a přehledně. K teoretické a praktické části nemám žádné připomínky. Cíle práce byly splněny. Doporučení pro praxi jsou výstižná a praktická. Výstupem bakalářské práce je edukační leták, který hodnotím jako vhodný a obohacující edukační materiál pro pacienty s daným onemocněním. Bakalářská práce je úhledná, obsahově a formálně splňuje předepsaná kritéria, má komplexní charakter. Studentka aktivně spolupracovala, respektovala všechny rady a připomínky. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A li C D E FX x V Praze dne: 18.06.2018 podpis: PhDr. Marcela Rybová