HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce Klvánková Lucie Název práce Edukační proces u pacienta s embólií Oponent práce PhDr. Karolina Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 53 Počet stran teoretické části 27 Počet stran praktické části 23 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury' v českém jazyce 27 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 4 Počet internetových zdrojů 7 Originalita práce v % 96% Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahuje obsahuje částečné Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) \ B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu z odborné literatury. X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Edukační proces obsahuje všechny fáze X D2 Použitá metodika má požadované náležitosti/správné formulace X D3 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. \ E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) v F Prezentace (formální úroveň práce) FI Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, proporcionalita...) X F2 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů/citační nekázeň/variabilita zdrojů). X F3 Požadovaný počet stran/dostačující počet zdrojů X Komentář: Autorka bakalářské práce se zabývá problematikou plieni embólie, která vzniká na základě ucpání plicní tepny nebo některé její větve krevní sraženinou, což je akutní život ohrožující stav, u kterého je nutný včasný zásah, efektivní léčba a kvalitní následná léčba. Zvolené téma bakalářské práce je vhodné a aktuální. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ, o. p. s. Vzhledem k uvedené problematice toleruji mírný přesah teoretické části, která je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka zpracovala přehledně v krátkosti problematiku kardiovaskulárních onemocnění a dále si pro bakalářskou práci vybrala zaměření na plicní embólii. Problematika plicní embólie mohla být pro větší přehlednost uvedená v samostatné kapitole. Dále autorka vystihla podstatná specifika ošetřovatelské péče, která jsou zaměřena na základní, specializovanou, intenzivní a následnou péči. Zpracována specifika hodnotím velmi pozitivně. Poslední část se zabývá teoretickými východisky edukace. K teoretické části nemám žádné připomínky, pěkně a přehledně zpracováno. Nosnou částí je edukační proces u pacientky s plicní embólií. Autorka vystihla nedostatky ve vědomostech, postojích, zručnostech a poté si stanovila reálné cíle. Edukační proces obsahuje vhodně zvolená témata Čtyř edukačních jednotek, které jsou srozumitelné a pečlivě zpracované, za což chválím. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela. Doporučení pro praxi jsou výstižná a obohacující. Seznam použité literatury považuji za rozsáhlý, autorka využila nejnovějších literárních zdrojů. Výstupem bakalářské práce je edukační brožura pro pacienty po prodělané plicní embólii, kterou hodnotím jako vhodný, obohacující edukační materiál. Bakalářská práce je celkově úhledná, Čtivá, má komplexní charakter a splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Formální stránka bakalářské práce obsahuje mírné nedostatky, které nesnižují její úroveň. Práce vykazuje znalosti, praxi a bohaté odborné zkušenosti autorky z intermediární péče. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě1 1. Jaké máte zkušenosti s neinvazivní plicní ventilací na Vašem pracovišti? 2. Navrhněte tři preventivní opatření proti vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Návrh na hodnocení: „A" A B C D E FX X V Praze dne: 10.07.2018 podpis Jfa/úS'*' ' Oponent musí položit minimálně jednu otázku