HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce KOPPOVÁ Gabriela Název práce Edukační proces u pacientky se sklony k sebepoškozování hospitalizované na dětském psychiatrickém oddělení Oponent práce doc. MUDr. Lidmila Hamplová PhD. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 46 Počet stran teoretické části 18 Počet stran praktické části 24 Počet příloh 4 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 21 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 1 Originalita práce v % 93% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Bakalářská práce se věnuje edukaci 17 leté pacientky se sklony k sebepoškozování. Po stránce odborné je práce velice pěkně zpracována, dobře je popsána metodika edukace, dobře je zvolen i počet edukačních jednotek a jejich obsah včetně vyhodnocení. V práci se objevují gramatické nedostatky, nicméně po stránce odborné teoretická i praktická část plně splňují požadavky kladené na tento typ akademické práce. Výstupem z bc. práce je pěkný edukační leták. V bakalářské práci byly zjištěny níže uvedené nedostatky formálního charakteru: Četné gramatické chyby v textu práce, např. > Gramaticko - stylistická chyba je již v názvu bakalářské práce - správný název měl být Edukační proces u pacientky se sklony k sebepoškozování hospitalizované na dětském psychiatrickém oddělení nebo ....pacienta hospitalizovaného - vhodněji ovšem pacientky s ohledem na pohlaví pacientky.... > absence písmen ve slovech např. str. 15 ovládnou se místo ovládnout se, str. 23 zabývající místo zabývajících se atd., nadbytečné čárky ve větách zejména před „či" např. str. 23 ...srazech, či hudebních ...str. 36 výchovných, čí psychologických problémů atd. opakovaně v celém textu práce > špatné tvary slov - např. str. 24 rituálech, ze které ... správně rituálech, ze kterých, jedinci jsou přitahovány... atd. > hrubé gramatické chyby str. 37- rodiče ji vychovávaly... formální chyby > nejednotnost doslovného citování ze zdrojů odborné literatury - např. na str. 14 pomocí uvozovek, na str. 19 kurzívou, nejednotnost v uvádění jmen autorů ve zdrojové literatuře - místy je uvedeno celé jméno, jinde iniciála, a to ve vstupní literatuře i v seznamu zdrojů > > nejednotnost - někde jsou uvedena příjmení autorů v závorkách tiskacím, jinde psacím písmeni > názvy subkapitol začínají na konci stránky a jsou bez textu např. str. 18 > text není zarovnán do bloku např. str. 23 a jinde Nicméně po stránce odborné je práce kvalitně zpracována a hodnotím s ohledem na výše uvedené nedostatky B. Práci k obhajobě; DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX B Otázka k obhajobě 1. Existují nějaké preventivní programy věnované problematice sebepoškozování určené adolescentům v zahraničí a v České republice? 2. Existuje v ČR nějaká svépomocná organizace pomáhající rodičům dětí (adolescentů) s diagnózou sebepoškozování jako je to časté v případě jiných diagnóz ? V Praze dne: 6. 5. 2018 podpis