HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce Petra Kramarzová, DiS. Název práce Edukační proces u pacienta s dnou Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 53 Počet stran teoretické části 23 Počet stran praktické části 30 Počet příloh 13 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 34 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 11 Originalita práce v % 96 % Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pra hodnocení závěrečných prací. Označte X. zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky, 3 O obsah ujc částečně «š C A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno. Čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému BI B2 Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využit. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii prax i, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik,..) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prolil., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citaci a odkazů, dostačující počet zdrojů). X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka bakalářskou práci na téma Edukační proces u pacienta s dnou zpracovala obsahově přehledně. V teoretické části je použita v jednotlivých kapitolách odborná terminologie. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly na sebe logicky navazují. Edukační proces v praktické části práce, který obsahuje čtyři edukační jednotky, hodnotím kvalitně vypracovaný. Cíle práce byly splněny. Autorka práci doplnila edukační kartou, ve které je názorně vytvořeno, jaké jsou příznaky onemocnění a jakým způsobem se provede první pomoc při akutním dnovém záchvatu. Bakalářskou práci bych doporučila jako pomocný edukační materiál pro studenty SZŠ, VZŠ a ostatním, kteří si chtějí obohatit své znalosti v této problematice dané nemoci. Bakalářská práce splňuje všechny náležitosti dle stanovených kritérií. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 Obsahuje skopové maso vysoké množství purinů? Zařadila byste tento druh masa do jídelníčku pro pacienty s dnou? Návrh na hod n ocení: A li C l) E FX X V Praze dne: 20.06.2018 podpis: PhDr. Marcela Oponent musí položit minimálně jednu otázku