HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce Kristýna Kulovaná Název práce Edukační proces u pacienta s inzulínovou pumpou Vedoucí práce Mgr. Eva Marková, Ph.D. Studijní obor Všeobecná sestra (3AVS) Počet stran (úvod-závěr) 49 Počet stran teoretické části 22 Počet stran empirické části 27 Počet příloh 6 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 26 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 3 Originalita práce v % 96% Počet konzultací1 II Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. neobsahu obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X Ä2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) C Praktická část Cl Ošetřovatelský proces/kazuistika/průzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí - jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X 1 Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Abstrakt obsahuje všechny klíčové části. Autorka shrnula v teoretických kapitolách poznatky o onemocnění diabetes mellitus, inzulínové pumpě a selfmonitoringu glykemie, dále o edukaci a edukačním procesu na základě rešerše odborné literatury. Byla zvolena adekvátní literatura, i když autorka bakalářské práce pracovala s minimem zahraničních pramenů a používala spíše monografie. Bakalářská práce obsahuje podrobný popis edukačního procesu u 21 letého pacienta s diabetem mellitem 1. typu, což je její stěžejní část. Dalšími cíli bylo pacienta naučit správné technice výměny zásobníku inzulínu do inzulínové pumpy, dále zavedení podkožní kanyly infuzního setu, péče o pokožku a selfmonitoringu glykemie. Průběh a výsledky edukačního procesu jsou popsány tak, jak to doporučují skripta Němcová a kol., 2017. Všechny použité klíčové metody a postupy jsou podrobně popsány. Edukace obsahuje všechny části a je srozumitelně prezentována. V kapitole 5 není použit akademický plurál, který se jinak vyžaduje, ale do úvodu k edukačnímu procesu se hodí, neboť autorka tím vyjadřuje své osobní nasazení, nechala se zaměstnat na pracovišti, kde si vybrala pacienta pro svoji bakalářskou práci. Není uvedena diskuse v pravém slova smyslu. Ochrana osobních údajů pacienta byla respektována a dostatečně ošetřena. Doporučení pro praxi vyplývají z edukačního procesu. V závěru jsou shrnuty výsledky práce. Výstupem bakalářské práce jsou edukační karty Výměna zásobníku inzulínu do inzulínové pumpy, Zavedení kanyly infuzního setu a Selfmonitoring glykemie. V práci se vyskytují pravopisné chyby, ne vždy správná větná skladba apod. Závěr: Bakalářská práce Edukační proces u pacienta s inzulínovou pumpou popisuje edukační proces u 21letého pacienta s inzulínovou pumpou. Práce pojednává praktický problém v kontextu oboru. Autorka pracovala s minimem zahraničních pramenů. Edukační proces zpracovávala striktně podle skript Němcová a kol., 2017. V práci se vyskytují formální chyby v míře únosné. Nutno vyzdvihnout osobní nasazení autorky, neboť se nechala zaměstnat na klinickém pracovišti, kde získala pacienta pro spolupráci. Jde tedy o popis reálné edukace pacienta. Výstupem bakalářské práce jsou 3 edukační karty: Výměna zásobníku inzulínu do inzulínové pumpy, Zavedené kanyly infuzního setu, Selfmonitoring glykemie. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne, 5. dubna 2018 Mgr. Eva Marková, Ph.D Podpis