HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKY ROK 2017/2018 Autor práce Martina Pernická Název práce Edukační proces u pacienta s Diabetem Mellitus Oponent práce PhDr. Dušan Sysel, PhD , MPH. Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 54 Počet stran teoretické části 29 Počet stran praktické části 25 Počet příloh 5 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 30 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 1 Počet internetových zdrojů 3 Originalita práce v % 82% Počet konzultací1 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. ■ CO tfi OJ 0 01 B obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému Bl Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X 1) Analytická část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X ! Závěry a přinos pro oblast ošetřovatelství Cl Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezeni rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitosti a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X ' Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentár: Autorka vypracovala bakalářskou práci, která se zabývá aktuálni problematikou edukačního procesu u pacienta s onemocněním Diabetes Mellitus. Vypracovaná závěrečná práce je vypracovaná precizně, po obsahové stránce nemám žádné připomínky. Z hlediska formálního, autorka pracovala v souladu s manuálem školy. Výsledek originality Činí 82 %, což je v přípustné normě školy. Obsah originality byl konzultovaný s vedoucím práce a studentkou, kde neshledávám žádné náznaky plagiátorství. Práce je přehledná a seřazena podle na sebe logicky navazujících témat. Otázky oponenta: 1. Vysvětlete, jakým způsobem budete přistupovat k pacientovi empaticky, s respektem a úctou? 2. Jakým způsobem budete sledovat nové trendy v péči o pacienty s diagnózou Diabetes Mellitus? Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: - „A " A B C D E FX X V Praze dne: 10. 7. 2018 podpis ; «