sz f HODNOCENÍ VEDOUCÍHO BAKALÁRSKE PRÁCE AKADEMICKY ROK 2017/2018 Autor práce Pernicka Martina Název práce Edukační proces u pacienta s diabetem mellitus Vedoucí práce PhDr. Karolína Stuchlíková Studijní obor Všeobecná sestra Počet stran (úvod-závěr) 54 Počet stran teoretické části 27 Počet stran praktické části 24 Počet příloh 5 Počet titulu použité literatury v českém jazyce 28 Počet titulu použité literatury v cizím jazyce 3 Počet internetových zdrojů 4 Originalita práce v % 82% Počet konzultací1 9 Sledovaná kritéria Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X, zda předložená práce obsahuje níže uvedené znaky. S -= ia v* i> £. * O B s obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práce. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X ß Dosavadní řeSení problému Bl Práce obsahuje přehled názoru vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorský text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl Edukační proces se vztahuje k tématu a cíli práce. X C2 Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/edukační proces). X U Analytická Část Dl Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X E2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). \ Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Autorka bakalářské práce se zabývá aktuální problematikou onemocnění diabetes mellitus. Rozvržení teoretické a praktické části splňuje požadavky VŠZ o. p. s. Teoretická část je členěna do kapitol a jednotlivých podkapitol, které na sebe logicky navazují. Autorka vystihla a přehledně zpracovala podstatná specifika ošetřovatelské péče, zejména ambulantní, nemocniční a domácí péče, která hodnotím velmi pozitivně. Nosnou částí této práce jc edukační proces u 51 letého pacienta s onemocněním diabetes mellitus, který se skládá z 5 fází. Edukační proces obsahuje vhodně zvolená témata čtyř edukačních jednotek. Autorka práce vystihla nedostatky ve vědomostech, postojích a zručnostech a poté si stanovila reálné cíle, které byly splněny. Všechny edukační jednotky jsou vypracovány precizně a srozumitelně. Strukturu a náležitosti edukačního procesu autorka dodržela, zpracovala velmi pečlivě a přehledně. Doporučení pro praxi jsou výstižná, přehledná a obohacující. K teoretické a praktické části nemám žádné připomínky. Seznam použité literatury považuji za rozsáhlý, autorka využila nejnovějších literárních zdrojů. Přílohy bakalářské práce jsou vhodné. Výstupem bakalářské práce je navržen pracovní list u pacienta s diabetem. Autorka nabyla motivaci pro vypracování na základě konzultace s vrchní sestrou, která ji požádala o vypracování listu, který by sloužil pro klinické pracoviště autorky. Pracovní list hodnotím jako vhodný a přehledný pro pacienty s diabetem. Bakalářská práce je úhledná, čtivá, obsahově splňuje požadavky, má komplexní charakter. Originalita práce - 82 % Ve vyhodnocení originality bakalářské práce shledávám 18 %, což je ještě v souladu s manuálem VŠZ, o. p. s. Po prozkoumání záznamu ze systému Ephorus nepovažuji uvedená procenta za plagiát. Autorka uvedla errata, která vysvětlují, kde nastal problém. Diabetes mellitus je často řešenou problematikou, což je bohužel nutné, jelikož z nedávné osobní zkušenosti vím, že i přesto, že výskyt diabetes mellitus je v ČR vysoký a patří k civilizačním chorobám, tak osvěta není stálé dostačující. Bakalářská práce vykazuje znalosti, praxi a odborné zkušenosti autorky. Autorka pracovala aktivně, zajímala se o danou problematiku, přicházela k častým konzultacím se svými návrhy. Respektovala všechny rady a připomínky. Spolupráce byla na výborné úrovni. Navrhuji stupeň klasifikace A. Práci k obhajobě: DOPORUČUJI Návrh na hodnocení: A B C D E FX X V Praze dne 12.07.2018 podpis Já&čé<&1t;