HODNOCENÍ OPONENTA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE AKADEMICKÝ ROK 2017/2018 Autor práce____Lucie Podzemná. DiS. Název práce Edukační proces u hemodialyzovaného pacienta Oponent práce PhDr. Marcela Rybová Studijní obor Všeobecná sestra Počet strun (úvod-závěr) 47 Počet stran teoretické části 22 Počet stran praktické části 25 Počet příloh 4 Počet titulů použité literatury v českém jazyce 26 Počet titulů použité literatury v cizím jazyce 2 Počet internetových zdrojů 6 Originalita práce v % 95 % Počet konzultací1 Sledovaná kritériu Pomocný rejstřík pro hodnocení závěrečných prací. Označte X. zda predložená práce obsahuje níže uvedené znaky. 3 JS 1 -a, o a = obsahuje částečně Obsahuje A Úvodní část AI Zřetelné vymezení do oblasti ošetřovatelství. (Které oblasti se týká?) X A 2 Jasná a zřetelná formulace tématu a cíle práee. (Co má být ověřeno, zjištěno, čeho má být dosaženo, co nového chce autor zjistit?) X B Dosavadní řešení problému BJ Práce obsahuje přehled názorů vztahujících se k danému tématu na základě odborné literatury. (Přiměřený počet použitých zdrojů včetně internetu.) X B2 Je zřetelné, kde jde o autorsky text a kde o kompilaci. (Kompilace má hodnotící nadhled, nejde o mechanické výpisky z literatury.) X C Praktická část Cl C2 Edukační proces/kazuistika/prňzkum se vztahuje k tématu a cíli práce. X Byly použity vhodné metody a nástroje (ošetřovatelský model/kazuistika/průzkum). X D Analytická část 1)1 Analytická část má požadované náležitosti/je provedena analýza získaných údajů. X D2 Zhodnocení/diskuze umožňuje zpracování doporučení, výstupů práce. (Obsahuje diskuzi s uvedenými teoretickými zdroji.) X E Závěry a přínos pro oblast ošetřovatelství El Závěrečná část hodnotí, zda bylo dosaženo stanoveného cíle práce. X F.2 Práce obsahuje adresné vyjádření, kde a jak ji lze využít. Výstupem práce je využitelný materiál. (Doporučení pro teorii/praxi, návrhy, metodické postupy, příručka, manuál, vymezení rizik...) X F Prezentace (formální úroveň práce) Fl Úplnost obligátních náležitostí-jazyková úroveň, dodržení formálních náležitostí a struktury, grafická a typografická úroveň práce, (titulní list, Čestné prohl., abstrakt, klíčová slova, rozsah, proporcionalita...) X F2 Cizojazyčná verze abstraktu - jazyková úroveň. X F3 Bibliografie dle platné normy (správnost citací a odkazů, dostačující počet zdrojů). X Vyplňuje pouze vedoucí práce. Komentář: Autorka bakalářskou práci na téma Edukační proces u hemodialyzovaného pacienta zpracovala obsahově přehledně. V teoretické části je použita v jednotlivých kapitolách odborná terminologie. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly na sebe logicky navazují. Kapitola Specifika ošetřovatelské péče o hemodialyzovaného pacienta jsou pečlivě propracovaná. Na velmi dobré úrovni hodnotím Edukační proces v praktické části práce, který obsahuje čtyři edukační jednotky. Vzorový jídelníček pro pacienty s daným onemocněním v první edukační jednotce je kvalitně zpracován. Cíle práce byly splněny. Autorka práci doplnila edukační brožurou, která obsahuje informace pro hemodialyzované pacienty. Bakalářskou práci bych doporučila jako pomocný edukační materiál pro studenty SZS. VZŠ a ostatním, kteří si chtějí obohatit své znalosti v této problematice dané nemoci. Bakalářská práce splňuje všechny náležitosti dle stanovených kritérií. ľráci k obhajobě: DOPORUČUJI Otázky k obhajobě2 S jakými teehnicko-organizačními problémy jste se v rámci zpracování bakalářské práce setkala? Návrh na hodnocení: A li C L D E FX X V Praze dne: 19.06.2018 : Oponem musí položil minimálne JĽdiui otázku podpis: PhDr. Marcela Rybová